OutKast in da house

  • 2014. augusztus 7.

Snoblesse

Minden idők legsikeresebb hiphoperei a Szigeten.
false

A The Queens of the Stone Age mellett a Sziget idei nagy bevásárlásának kétségtelenül az OutKast Budapestre szállítása számít. Elvégre a hiphoptörténelem legsikeresebb formációjáról van szó, mely idestova több mint 25 millió lemezt adott el – a legtöbb a Speakerboxxx/The Love Below című dupla albumból fogyott. André 3000 és Big Boi duója írt filmzenét is, ami nem is igazi filmzene volt, hanem egy valódi OutKast-album az Idlewildról mi is megemlékeztünk: „Az OutKast izgalmas próbálkozásokat tesz a dzsessz, a blues és a hiphop keverésére, három éve immár azzal a tudattal, hogy a nagyközönség valószínűleg mindent a 2003-as év tán leginkább fülbemászó slágerével, a Hey Ya!-val méricskél majd össze. Hallatszik is most némi fanyalgás: az első visszhangok szerint az Idlewild nem méltó a debütáló, '94-es Southernplayalisticadillacmuzik óta felvett szellemes és zeneileg mindig valami újat hozó munkákhoz, ráadásul a két tag külön-külön vette fel a számait (noha ez már a Speakerboxxxra is igaz volt). Pedig ez az album elég széles skálán mozog, és az OutKast örökös pimaszságából is bőven hoz magával.” Nos, ebből az örök pimaszságból a Szigeten is látni/hallani szeretnénk egy jó adaggal. Reméljük, a hosszú idő után visszatérő OutKast szállítja is a kellő mennyiséget.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.