Phoebe Killdeer & The Short Straws

  • 2012. február 7.

Snoblesse

Sorra jönnek a Nouvelle Vague énekesnői: Phoebe Killdeer a The Short Strawsszal lép fel az A38-on.


 

Olyan klasszikusok boszanovasítása tapad a nevéhez (hangjához), mint a Dancing with Myself, a Bela Lugosi’s Dead vagy a Human Fly, de ezek még a Nouvelle Vague-os korszakból való gyöngyszemek, az énekesnő azonban saját zenekarával, a The Short Strawsszal és saját – sokak szerint Tom Waits és Nick Cave ólomsúlyú könnyedségét idéző – zenei világával érkezik a hajóra, ahol őelőtte már egy másik exnouvelle-ista, Nadeah is megfordult már (őutána pedig Melanie Pain következik a Vague-énekesnők sorában).

Erre az előadásra érvényes a Magyar Narancs olvasókártya.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.