Tűz van, babám! – Miloš Forman-filmkarnevál

  • 2012. február 7.

Snoblesse

Tűzoltóbál, tombola, disznósajt, bárzongorista, sör és filmek – Miloš Forman-ünnep a Toldi moziban.
Milos Forman, Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni


Milos Forman, Catherine Deneuve, Chiara Mastroianni

Miloš Forman 1932. február 18-án látta meg a napvilágot, de a Toldi moziban már egy nappal a rendező 80. születésnapja előtt megkezdődik a ünneplés a sör-film-tűzoltózenekar szentháromság jegyében. A sör cseh, s a filmek egy része is, hiszen a Tűz van, babám! vagy a Fekete Péter nélkül egyetlen Forman-születésnapi buli sem lenne teljes, de nem lenne teljes az olyan nagy amerikai filmek nélkül sem, mint a Száll a kakukk fészkére, a Hair vagy az Amadeus. Apropó, Amadeus… Jan Novák, Forman önéletrajzának társszerzője úgyszintén ott lesz a rendezvényen – a következő mondatokat neki mondta tollba a születésnapos:  „Az Amadeus volt a kilencedik filmem. Azelőtt négy filmet rendeztem Csehszlovákiában, ahol születtem, négyet pedig az Egyesült Államokban. Az Amadeus egy hozzám hasonló hibrid: egy Csehszlovákiában készült amerikai film, amely tízéves száműzetés után váltott nekem repülőjegyet Prágába…”

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.