Robin, a hód – Kemény Henrik bábuival

  • 2012. július 12.

Snoblesse

Bábszínház a hajón – hódolat a Hoodoknak és a hódoknak.


Tavaly írtuk: „Kemény Henrik úgy halt meg nyolcvanhét évesen, hogy megtartotta a szavát: amíg a kezét emelni tudja, addig játszani fog.” Kemény Henrik munkásságáról itt olvasható áttekintés, de mi lett vajon a sorsuk Kemény Henrik maga faragta, maga festette, maga öltöztette híres bábjainak? Néhányan közülük alighanem múzeumba vonulnak, ha ugyan már meg nem tették, mások viszont továbbra is aktívak, például azok a bábuk, melyeket a mester 2006-ban, a Robin, a hód című produkcióhoz készített. A Masters of Puppets Theatre előadása megjárta Tolnát és Baranyát, és megjárta Európa távolabbi szegleteit is. A kétszemélyes gyerekszínházi vállalkozás angolszász és európai történelmi mesékkel játszik; most épp Robin Hood előtt hódolnak a bábok egy hódcentrikus és a természetvédelemről sem megfeledkező előadás keretében.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.