Susanne Bier retrospektív

  • 2015. január 27.

Snoblesse

A legrövidebb út egy jobb világtól az esküvő utánig.
false

Annyi mondanivalónk van Susanne-ról, hogy azt se tudjuk, hol kezdjük. Azt most inkább nem is említenénk, hogy híres-nácis beszédében Lars von Trier a szintén dán és szintén a Zentropa stúdió körül forgolódó rendezőnőnek is beszólt, a szalonképtelenség fogalmát a legmesszemenőbbig kimerítve. Szóval, a lényeg: Susanne nyert egy legjobb idegen nyelvű Oscart az Egy jobb világért, jelölve volt  az Esküvő utánért, és egy filmben – méghozzá egy szerelmes limonádéban – szerepeltette Pierce Brosnant, Paprika Steent és Kim Bodniát. Ja, igen, és ő hozta meg az első igazán nagy bukást Jennifer Lawrence-nek és Bradley Coopernek (Serena), és hát ez sem kis teljesítmény. De mi most csak a szépre emlékezünk, ám mielőtt ezt megtennénk, álljon itt egy friss hír: Susanne Bier rendezi az Éjszakai portás című John Le Carré regényből (interjúnk Le Carréval itt) készült tévésorozatot Hugh Laurie és Tom Hiddlestone főszereplésével. Ez aztán az illusztris  társaság!

A Puskin mozi Bier-maratonján a Csak a szerelem számít (16.00), az Esküvő után (18.15) és az
Egy jobb világ (20.30) megy – ebben a sorrendben.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.