Elektro Guzzi

  • 2015. január 27.

Snoblesse

Dob-gitár-basszusgitár felállású trió, mely okos és magával ragadó minimáltechnót játszik – teljesen analóg hangszerparkkal, számítógép és kütyük nélkül, mindössze néhány alapeffekttel.
false

Az Elektro Guzzi nevében eldugott szójáték (a híres olasz motorgyártó Moto Guzzi nevének kifordítása) nagyjából el is árulja a titkot: a trió (Bernhardt Hammer: gitár, Jakob Schneidewind: basszusgitár, Bernhardt Breuer: dob) kulturált, okos-táncos, picit belassult technót játszik, de ami a lényeg: teljesen analóg hangszerparkkal és effektekkel. Dob-gitár-basszusgitár: az analóg hangszerek és effektek egészen különös hangulatot és atmoszférát teremtenek, a jéghideg és gépies technóról kiderül, mennyire „emberi”, meleg és organikus hangzású lehet. Mindezt sok reverbbel meg némi gitár- és dobeffekttel tálalják, ám a találékony osztrákok ezeket is teljesen analóg módon, már-már barkácsalapon oldják meg. A pergőre például seprűt ragasztanak, ettől kerülnek a zenébe a jellegzetesen technós, ciccegő, visszhangos puttyogások.

Az Elektro Guzzi kísérleti, akusztikus technója gyorsan megtalálta a maga fórumait: nem véletlenül került a zenekar már öt éve Stefan Goldmann berlini Macro kiadójához, a korábbi albumokhoz hasonlóan itt jelent meg tavaly az Observatory című albumuk, mely nagyvonalúan és elegánsan foglalja összes a trió eddigi évtizedes pályáját.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.