Elektro Guzzi

  • 2015. január 27.

Snoblesse

Dob-gitár-basszusgitár felállású trió, mely okos és magával ragadó minimáltechnót játszik – teljesen analóg hangszerparkkal, számítógép és kütyük nélkül, mindössze néhány alapeffekttel.
false

Az Elektro Guzzi nevében eldugott szójáték (a híres olasz motorgyártó Moto Guzzi nevének kifordítása) nagyjából el is árulja a titkot: a trió (Bernhardt Hammer: gitár, Jakob Schneidewind: basszusgitár, Bernhardt Breuer: dob) kulturált, okos-táncos, picit belassult technót játszik, de ami a lényeg: teljesen analóg hangszerparkkal és effektekkel. Dob-gitár-basszusgitár: az analóg hangszerek és effektek egészen különös hangulatot és atmoszférát teremtenek, a jéghideg és gépies technóról kiderül, mennyire „emberi”, meleg és organikus hangzású lehet. Mindezt sok reverbbel meg némi gitár- és dobeffekttel tálalják, ám a találékony osztrákok ezeket is teljesen analóg módon, már-már barkácsalapon oldják meg. A pergőre például seprűt ragasztanak, ettől kerülnek a zenébe a jellegzetesen technós, ciccegő, visszhangos puttyogások.

Az Elektro Guzzi kísérleti, akusztikus technója gyorsan megtalálta a maga fórumait: nem véletlenül került a zenekar már öt éve Stefan Goldmann berlini Macro kiadójához, a korábbi albumokhoz hasonlóan itt jelent meg tavaly az Observatory című albumuk, mely nagyvonalúan és elegánsan foglalja összes a trió eddigi évtizedes pályáját.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.