Táncosnők, kurvák, bábok

  • 2015. április 28.

Snoblesse

A Kabarét adják Alföldi Róbert rendezésében a bábszínházban.
false

 

Fotó: Németh Dániel

Hogy John Kander és Fred Ebb musicalje – melyről mindenkinek – teljes joggal – Liza Minnelli Sally Bowles-alakítása jut az eszébe –, szóval, hogy a Kabaré egy jó karban lévő klasszikus, azt aligha kell bizonygatni, vagy ha mégis, meggyőző érvként ott van például Bozsik Yvette közelmúltban elkövetett verziója, Marozsán Erika és Keresztes Tamás főszereplésével. „A Cabaret zenéje változatlanul zsigerileg elevenen hat, és a színpadról felhangzó szöveg a napjainkig ér” – állapította meg kritikusunk, s ez alighanem Alföldi Róbert Kabaré-rendezésére is áll: a Christopher Isherwood regényéből készült musical jól ismert szerepeiben Alföldinél bábok láthatók romkocsmaközegben, ez a Kabaré (szigorúan 18 éven felülieknek!) ugyanis a Budapest Bábszínház produkciója.

Konferanszié: Bercsényi Péter
Sally Bowles: Mórocz Adrienn
Cliff Bradshaw: Szatory Dávid
Schultz úr: Ács Norbert
Schneider kisasszony: Pallai Mara
Ernst Ludwig: Pethő Gergő
Schatzie Kost: Spiegl Anna
Árnyak: Tatai Zsolt / Teszárek Csaba
Táncosnők, kurvák: Bánky Eszter / Ellinger Edina / Juhász Ibolya / Kovács Judit / Kovács Katalin / Radics Rita

Előadások: május 5. és 6., 19.00 óra

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.