Gyerekszem Filmfesztivál

  • 2015. április 29.

Snoblesse

A gyerekek lenyomják Hollywoodot.
false

Transformers 7? Avengers 5? Batman 9? Félre, Hollywood, te önismétlő féltehetség! Jöjjenek a gyerkőcök, ők megmutatják, mi fán terem a film! Erre remek alkalom a filmkészítő gyerekek ötödik magyarországi filmfesztiválja, a Gyerekszem Fesztivál. Már a címe is remek Bakos Patrik, Pelle Márton és Dubrovcsik Bálint filmjének, a Baljós léghajózásnak, és akkor az angol címről (Sinister ballooning) még nem is beszéltünk! Már ezért jár az elismerés az ifjú alkotóknak. És vajon milyen lesz Jékely Sára Ilona Az időgép című filmje, melyben a macskák legzseniálisabb professzora feltalálja az időgépet? Egy film a macskákról, a médiáról és a barátságról - én már alig várom!

 

Műsorvezető Till Attila és Réz Ági.

A fesztivál programjai ingyenesek.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.