TÁP Színház: Hamupipőke

  • 2012. március 6.

Snoblesse

Szereplők: nincsenek. Színész nélküli színház Hamupipőke főszereplésével a Trafóban.


Fotó: Vermes Kata

Mindenkinek ugyanaz – megannyi jellegzetes tárgyi kellék – jut az eszébe Hamupipőkéről, legalábbis erre jutott Kálmán Eszter, a TÁP Színház munkatársa, s mivel erre jutott, azonnal meg is rendezte a jól ismert történetet pusztán színházi eszközök felhasználásával. Aki élő szereplőt látna a színpadon, annak ajánlatos felkeresnie kezelőorvosát vagy gyógyszerészét, mert Kálmán  – aki a TÁP-on túl Londonban is tanulta a színházcsinálást – színészt egyet sem alkalmazott a produkcióban. A színész nélküli színház március 14-én és 15-én 20.00 órakor veszi kezdetét a Trafóban.

 

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.