Tarantino Budán

  • 2014. május 19.

Snoblesse

Jöjjön ki Bel-Budára, egy jó kis vérontásra – W. úr üzen az Átrium Film-Színházban.
false

Bodzsár Márkot jól ismerjük, hiszen nemrég – első filmje, az Isteni műszak bemutatása környékén – interjút adott a Narancsnak. Mint az interjúból kiderült, a mentősszakma igencsak szerette a fiatal rendező mentős thrillerjét, s csak remélni tudjuk, hogy hasonlóan kedvező fogadtatásra talál Bodzsár színházi produkciója, a W. úr üzen is. Mivel ez a W. úr egy erősen alvilági, Chandler kedvenc témáival játszó darab, reméljük a mentősök után a pesti gengszterek tetszését is sikerül elnyernie a szerzőnek, aki nem is tagadja, hogy a filmtörténet klasszikus film noir-jai (lásd A hosszú álom) ihlették. Marlowe a pesti flaszteren? Hammett egy budai cukrászdában? M. Cain a Margitszigeten? Nem sokra megyünk a találgatásokkal, inkább álljon itt a több mint illusztris szereposztás: Börcsök Enikő, Ötvös András, Rába Roland, Stork Natasa, Szabó Emília és Szabó Kimmel Tamás.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.