Tensnake (live)

  • 2013. április 22.

Snoblesse

Feltámadt, megújult és friss értelmet nyert a nyolcvanas évek kései diszkója – hála a most hozzánk látogató hamburgi dj/producernek.


Marco Niemerski a legnevesebb megadiszkók, fesztiválok színpadán és apró, kultikus klubok pultjaiban egyaránt otthonosan mozog – hamisítatlan élő produkciója egy lassan tíz éve töretlenül ívelő zenekészítői karrier esszenciája. A régóta Tensnake néven alkotó művész az elmúlt évtizedben a korai „diszkó” hangzásvilágát variáló producerek második hullámával került a köztudatba. Előbb saját kiadója, a Mirau, majd a Running Back adta ki a dolgait – ezek megannyi év távlatából is szórakoztató és maradandó lemezeknek tűnnek. Marco/Tensnake-re legalább annyira hatott a kilencvenes, mint a nyolcvanas évek elektronikus tánczenéje: a Metro Area hangzása, a klasszikus Detroit-techno és a korai Ibiza-bulik finoman eklektikus, „baleári” hangulata egyaránt ott lüktet számaiban. A klasszikus diszkó, a nyolcvanas évek robotfunkja és a Chicago-house sem lebecsülendő ihletforrások, ám mindez még csak a recept – a végeredmény az igazi bizonyíték, mint a megasláger Coma Cat végtelenül léha, mégis szellemesen szórakoztató, steel drum-hangokkal dúsított, kamu karibi elektrodiszkója. S hogy saját szerzeményei mellett a másoknak készített átértelmezéseiről is szót ejtsünk: érdemes meghallgatni azt a remixét, amelyet néhány éve a Hercules & Love Affairnek készített (My House). Ilyen tökéletességben tán senkinek sem sikerült rekonstruálnia az átmenetet, amikor a nyolcvanas évekből egyszer csak kilencvenesek lettek, s megszületett a mai értelemben vett, modern house (ami viszont paradox módon pont napjainkban találja szíven a publikumot). Tensnake-et a kritika és a közönség egyaránt zabálja – hozzánk a KIOSK kollektíva jóvoltából érkezik (akik a hazai részről keretezik az estét).

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.