Új Magyar Zenei Fórum 2013

  • 2013. szeptember 17.

Snoblesse

Ki lesz a zeneszerzőverseny győztese? Az Eötvös Péter vezette zsűri hamarosan meghozza döntését.
false

A döntőbe jutottak nevei ismertek. Az Új Magyar Zenei Fórum 2013 zeneszerzőversenyen Tornyai Péter (Cordes à vide), Alessio Elia (Inquantumland), Balogh Máté Gergely (Notturni á L) és Bella Máté (Trance) jutottak a fináléba. A kamaraművek 2013. szeptember 25-én 19 órakor a BMC-ben, a nagyzenekari darabok pedig másnap, szeptember 26-án 19 órakor a Művészetek Palotájában csendülnek fel az MR Szimfonikusok előadásában. A főzsűri az utolsó versenydarab elhangzását követően a helyszínen, a Művészetek Palotájában ül össze döntéshozatalra. A döntő zsűrije: Eötvös Péter, Jeney Zoltán, Sári József, dr. Batta András és Vajda Gergely.



Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.