Retek Filmklub: Hobo with a Shotgun

  • 2013. szeptember 17.

Snoblesse

Egy hajléktalan halálosztó és egy csomó kamion a filmklubban.
false

Ma van a polgári engedetlenség világünnepe, legalábbis a Retek Filmklub szerint, mely nem a jól ropogtatható zöldségnek, hanem azoknak a minősíthetetlen vagy éppenséggel minőségi trash filmeknek állít emléket, melyeket – idézzük a klub mottóját – nem lennél hajlandó egyedül végignézni. Ma este tehát a polgári engedetlenség a menü, s melegítésül jöjjön Sam Peckinpah klasszikusa, az 1978-as Konvoj, melyben egy csomó kamionos, de legfőképpen  Kris Kristofferson és Burt Young renitenskedik. Az igazi attrakció azonban csak ezután jön, mert jön az igazi trash fejedelemnek számító Rutger Hauer. A bolygó hollandi ad leckét polgári engedetlenségből, mint a Hobo with a Shotgun című trash film változatos halálnemekkel operáló, hajléktalan halálosztó címszereplője.

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.