Zu Sammen

  • 2016. október 28.

Snoblesse

Kárpát Kánaán, Pannon Babilon / lerogy a gyepre, mint a Puskás Stadion.
false

Amikor utoljára írtunk róluk, még létezett a Sirály – a ma születetteknek ez a név legfeljebb egy madarat jelent, a tegnap születettek viszont tudják, micsoda bulihelyet végzett ki a városvezetés, amikor bezáratta a Király utcai Sirályt.

Hüp-hüp!

De a lényeg: a hajdani Sirályban őshonos Zu Sammen ezúttal a Kisüzemben nyomja. Hívták már klezmerrapnek is, amit csinálnak, de a legkelendőbb definíció szerint szocpol hiphopban utaznak, vagy ahogy nemrég írták: „Nemzeti sorskérdések és egyéni szoc. problémák dalban mondva el. Az eredetileg rapduóként indult formáció egy ideje megtalálta a tartalomhoz a tökéletes formát: két szintetizátor támogatásával kvartettben lépnek fel az operett, a trash és az időjárásjelentés műfajai közti vékony határmezsgyén táncolva.”

Belépő nincs, a koncert végén a fellépők javára adománygyűjtés következik. Ajánlott adomány egy ezres.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.