Ha gyereke írt egy mesét, itt a lehetőség, hogy pályázzon vele!

  • narancs.hu
  • 2020. április 14.

Sorköz

A Janikovszky Éva Meseíró Pályázat leadási határideje: április 16.

A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és a Móra Kiadó hagyományaihoz híven, a fővárosi önkormányzat támogatásával idén is meghirdette a Janikovszky Éva Meseíró Pályázatot.

A pályázók három korcsoportban indulhatnak:

  • I. korcsoport: 7-9 évesek;
  • II. korcsoport: 10-13 évesek;
  • III. korcsoport: 14-16 évesek.
Tematikai megkötés nincs, pályázni magyarországi és határon túli településekről is lehet.
  • Minden pályázó csak egy, nyomtatásban még meg nem jelent, maximum 15 000 karakteres (5, A/4-es oldal) írással indulhat, amit kizárólag e-mailben, a janikovszky [at] fszek [dot] hu címre várnak a szervezők.
A pályamunkákat Word-dokumentumként vagy PDF-fájlként kell az elektronikus levélhez csatolni, a fájl elnevezése tartalmazza a pályázó nevét és a pályamű címét (pl.: Proba_Kazmer_Az_en_mesem.doc vagy Proba_Kazmer_Az_en_mesem.pdf.)
A kézzel írt pályaműveket nem fogadják el.
A pályázat részeként az e-mail szövegében minden esetben pontosan fel kell tüntetni a pályázó nevét, életkorát, e-mail címét, az iskolája nevét, címét és e-mail címét. Az e-mail tárgyában írják azt, hogy „Meseíró pályázat”,

Beküldési határidő: 2020. április 16. éjfél

A pályázattal kapcsolatos értesítések e-mailben történnek,a beérkezett írások előzsűrihez kerülnek, a továbbjutókat a szakmai zsűri értékeli, de a pályaműveket az elbírálást követően nem őrzik meg.

A pályázat záró eseményére, az ünnepélyes eredményhirdetésre (a tervek szerint) 2020. május 22-én, pénteken, 14 órakor kerül sor a FSZEK Központi Könyvtárában, ahová a szakmai zsűrihez továbbjutott pályázókat hívják meg.

A pályázat fővédnöke: Gy. Németh Erzsébet Budapest Főváros humán területekért felelős főpolgármester-helyettese, védnökei: Janikovszky János, a Móra Kiadó vezérigazgatója és dr. Fodor Péter, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatója.
(Borítókép: Fortepan/Schmidt Albin)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.