A teniszcsillagok együttéreznek az ukrán versenyzőkkel

  • narancs.hu
  • 2023. március 16.

Sport

Medvegyev szerint kötelességük megszólalni.

Visszalépett hétfői mérkőzésétől Leszia Curenko ukrán teniszezőnő az Indian Wells-i tenisztornán, ahol a fehérorosz Arina Szabalenka lett volna az ellenfele. Ezek után újságírók megkérdezték az orosz Danyiil Medvegyevet, hogy mit gondol az esetről. 

A világranglista hatodik helyén álló versenyző elmondta, együttérez az ukrán teniszezőkkel, és minden játékos kötelességének tartja, hogy beszéljenek a témáról – számol be a 444 a bbc cikke nyomán. Medvegyev azonban Curenko konkrét esetéről nem akart nyilatkozni, mert szerinte arról csak az érintetteknek van joga beszélni.

Mint arról beszámoltak a lapok, Curenko hétfőn a fehérorosz Aryna Sabalenka ellen lépett volna pályára a harmadik fordulóban, de néhány perccel a mérkőzés előtt személyes okokra hivatkozva visszalépett. 

Mint később kiderült, pánikrohamot kapott, miután a WTA elnökével beszélgetett, aki közölte vele, hogy a háború támogatása csak egy vélemény, amivel nem kéne foglalkoznia.

A témáról megkérdezték a lengyel Iga Swiateket is. A női világelső Medvegyevnél már erősebben fogalmazott a kérdésben. Elmondta, hogy nagyon tiszteli az ukrán riválisait, ugyanis ha Lengyelországot bombáznák, egyáltalán nem biztos benne, hogy képes lenne versenyezni.

Emellett arról is beszélt, hogy a teniszszövetségnek többet kellene tennie az ukrán játékosokért. Swiatek szerint mindenki csak arról beszél, hogy indulhatnak-e az orosz és fehérorosz teniszezők, miközben az ukránokról jóval kevesebb szó esik.

A jelenlegi szabályok szerint az orosz és fehérorosz profi teniszezők játszhatnak a nemzetközi versenyeken, viszont csak semleges színekben. Kivételt képez ugyanakkor a wimbledoni tenisztorna, ahol tavaly egyik nemzet képviselőit sem engedték elindulni.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Hol az ember?

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Herbert Ross Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem viccelnek

  • - minek -

Poptörténeti szempontból is kerek jubileumokkal teli lesz ez az év is – novemberben lesz negyven éve, hogy megjelent a The Jesus and Mary Chain első kislemeze, a melódiát irgalmatlan sípolásba és nyavalyatörős ritmusba rejtő Upside Down.

Elszáll a madárnő

„Én nem tudok, és nem is szeretek a képeimről beszélni. Amit el tudok mondani, azt csak színnel tudom elmondani. Képeimbe belefestettem az életem tragédiáit és örömeit. Ez volt az életem” – halljuk a művész vallomását a kiállítás első termében, a falra vetített 1977-es rövidfilm részleteként.

Aktivizmus színészekkel

  • Erdei Krisztina

Csoszó Gabriella aktivista fotós, töretlen kitartással vesz részt az ellenzéki tüntetéseken és osztja meg képeit azokkal, akik szeretnének mást is látni, mint amit a NER kínál.

Házasok hátrányban

  • Kiss Annamária

Középkorú házaspár egy protokollparti után vendégül lát egy fiatal párt egyetemi lakosztályuk teraszán, hajnali kettőkor. Az elején mit sem sejtenek arról, hogy ez lesz valamennyiük életének talán leghosszabb éjszakája.

Koponyalabirintus

Az alighanem legelismertebb, világirodalmi rangú kortárs román író, Mircea Cărtărescu 2015-ös nagyregénye rendkívüli, monstruózus mű. Kiszámíthatatlan, szabálytalan, megterhelő. Pedig látszatra nagyon is egyszerű, már-már banális helyzetből indul.