Djokovic megint a csúcsra ért

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. február 2.

Sport

Dominic Thiemnek nem sikerült legyőznie az Australian Open döntőjében.

Nyolcadszor nyerte meg a férfi egyes küzdelmeit az ausztrál nyílt teniszbajnokságon a 32 éves szerb teniszező, Novak Djokovic, miután a vasárnapi döntőben ötszettes küzdelemben legyőzte Dominic Thiemet.

Bár Djokovic és Thiem eddigi találkozói közül a szerb játékos kettővel többet nyert, az utóbbi két összecsapásukon a bécsújhelyi játékos győzött tavaly a Roland Garros elődöntőjében, illetve a londoni ATP-világbajnokság csoportkörében. Thiem mellett szólt az is, hogy az elmúlt öt találkozójukból négyszer ő bizonyult jobbnak. Thiem ugyanakkor csaknem hat órával többet teniszezett eddig Djokovicnál az idei Australian Openen.

Thiem bizonytalanul kezdett, és el is bukta a nyitószettet 6:4-re, azonban a második és a harmadik szettre összeszedte magát, ezeket ő nyerte 4:6-ra és 2:6-ra, Djokovic ápolást is kért az öltözőben. A negyedik szett elképesztő labdameneteket és kiegyenlített csatát hozott, majd Thiem többször is hibázott, és a negyedik szettet Djokovic nyerte 6:3-ra. A szerb jétékos lendülete az utolsó fejezetben is kitartott, amelyet végül 6:4-re nyert.

A 78. tornagyőzelmét begyűjtő Djokovic ezzel hétfőn visszatér a világranglista élére, ahol a spanyol Rafael Nadalt fogja váltani.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.