Dzsudzsák Balázs nem hagyott kétséget afelől, hogy a magyar labdarúgás ugyanott van, ahol 1987-ben

  • narancs.hu
  • 2017. március 26.

Sport

Sehol.

Noha már az Európa-bajnokságon, a belgák elleni 0:4-et követően – de legkésőbb akkor, amikor az Eb után a magyar labdarúgóknak nem akadt komoly vevője a nemzetközi piacon – kijózanodhatott volna mindenki, aki azzal áltatta magát, hogy

„Magyarország ismét felkerült a futballtérképre”.

De úgy látszik, az efféle valóságra nemcsak az önfeledten homoszexuálozó és románozó szurkolók, a hazai sportsajtó, de a magyar válogatott csapatkapitánya sem vevő.

false

 

Fotó: MTI/Illyés Tibor

„Ez a csapat már helyén tudja kezelni a nyomást, ami hozzátartozik a futballhoz. A körítés kifogástalan, a világ legjobbjai ellen játszhatunk, egy fantasztikus stadionban, miért ne lehetnénk sikeresek?!” – mondta Dzsudzsák Balázs a meccs előtti sajtótájékoztatón, majd miután

simán kikaptunk 3:0-ra,

s csak azért nem többre, mert minek, a népszerű Dzsuzsi már azzal jött, hogy „Csak az első 30 percben futballoztunk jól, aztán az ellenfél kegyetlenül kihasználta a hibáinkat”.

Nos, ha csapat nem is, de Dzsudzsák már valóban „helyén tudja kezelni a nyomást”, hiszen nagyjából 1986 óta hasonlóan magyarázták mindenféle szövetségi és csapatkapitányok a vereséget, persze Dzsudzsinak még e téren is van hova fejlődnie. Mondhatta volna például azt is, hogy ha csak félórás a meccs, teljesen más lett volna az eredmény.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.