Dzsudzsák Balázs nem hagyott kétséget afelől, hogy a magyar labdarúgás ugyanott van, ahol 1987-ben

  • narancs.hu
  • 2017. március 26.

Sport

Sehol.

Noha már az Európa-bajnokságon, a belgák elleni 0:4-et követően – de legkésőbb akkor, amikor az Eb után a magyar labdarúgóknak nem akadt komoly vevője a nemzetközi piacon – kijózanodhatott volna mindenki, aki azzal áltatta magát, hogy

„Magyarország ismét felkerült a futballtérképre”.

De úgy látszik, az efféle valóságra nemcsak az önfeledten homoszexuálozó és románozó szurkolók, a hazai sportsajtó, de a magyar válogatott csapatkapitánya sem vevő.

false

 

Fotó: MTI/Illyés Tibor

„Ez a csapat már helyén tudja kezelni a nyomást, ami hozzátartozik a futballhoz. A körítés kifogástalan, a világ legjobbjai ellen játszhatunk, egy fantasztikus stadionban, miért ne lehetnénk sikeresek?!” – mondta Dzsudzsák Balázs a meccs előtti sajtótájékoztatón, majd miután

simán kikaptunk 3:0-ra,

s csak azért nem többre, mert minek, a népszerű Dzsuzsi már azzal jött, hogy „Csak az első 30 percben futballoztunk jól, aztán az ellenfél kegyetlenül kihasználta a hibáinkat”.

Nos, ha csapat nem is, de Dzsudzsák már valóban „helyén tudja kezelni a nyomást”, hiszen nagyjából 1986 óta hasonlóan magyarázták mindenféle szövetségi és csapatkapitányok a vereséget, persze Dzsudzsinak még e téren is van hova fejlődnie. Mondhatta volna például azt is, hogy ha csak félórás a meccs, teljesen más lett volna az eredmény.

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.