Eltiltással és pénzbüntetéssel szankcionálják a köpködést a román futballpályákon

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. május 27.

Sport

Földre köpni tilos!

Legalább hat, legfeljebb 12 mérkőzésre tilthatják el azt a labdarúgót, aki a pályára köp a román bajnokság folytatásában.

A román szövetség (FRF) és a profiliga dolgozta ki azt az egészségügyi protokollt, mely szerint az eltiltás mellett pénzbüntetésre is jár majd a köpködésért, ahogy az orrfújásért is.

A játékosoknak a bemelegítés során legalább két méterre kell lenniük egymástól, a meccs után pedig abban a sportruházatban kell hazatérniük a stadionból, amelyet a pályán viseltek.

A bajnokság és a Román Kupa küzdelmei március közepe óta szünetelnek a koronavírus-járvány miatt. Az FRF tervei szerint az idény június 13-án folytatódik zárt kapuk mögött, de ehhez még a kormány jóváhagyására is szükség van.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.