Hal, ász, király, dáma

  • Szily László
  • 1998. május 7.

Sport

Randevúm lesz a horgász levelezőlista egyetlen nőtagjával! Lehetnek vagy százan a listán, de csak egy csaj van köztük, Y., aki ezért az összes virtuális pecás álma. És erre pont velem randizik!
Randevúm lesz a horgász levelezőlista egyetlen nőtagjával! Lehetnek vagy százan a listán, de csak egy csaj van köztük, Y., aki ezért az összes virtuális pecás álma. És erre pont velem randizik!

A szőke démon. Egész nap a monitor előtt ül, és félméteres körmét rágcsálva várja a beindult horgászok leveleit. A körömforgácsok már méteres halomban állnak az íróasztala mellett. Ha a kis postaláda-ikonon felcsapódik a zászló, gyomorból kurrant egyet, ráklikkel az ikonra, kinyitja az új üzenetet. Aztán rózsaszín, hegyes nyelvecskéjével körbenyalintja a száját, belerúg az íróasztalként funkcionáló, kutyapozícióban álló férfi rabszolgába, és fogalmazni kezd.

És ez a nő most velem randizik.

A kősüllő 12-15 fokos vízben, a part menti növényekre ívik. Én is ezt akarom. A szobámat telehordtam part menti növényekkel. Az ágy ki sem látszik a rohadó sulyom alól. Sajnos csak az előző hét végén volt egy kis időm leszaladni a Rákos-patakhoz.

Az ágy fölötti könyvespolcon gyorsan végigtörlöm a kötetek gerincét. Talapa: Kishalazás felsőfokon, Illés: A tigriscsíkos útonálló, Korolovszky: Én és a pénzes pér. Az Én és a pénzes pért tuti leveszi a polcról, akkora ritkaság. Föléhajolok, hogy megmutassak neki egy érdekes részt arról, hogy a pér 4-5 centiméteres darabokra vágott bélgilisztával is fogható, de közben véletlenül megbotlok, Y. banánlevél szoknyája félrecsúszik, és kivillan alóla a vörös, pikkelyes harisnyakötő... Tapi felháborodott arccal ugrik le az ágyról, behúzza a farkát, és éktelenül ugatni kezd. Nincs időm elnézést kérni, mert csöngetnek. Kirohanok. A középső szobában az asztal meg van terítve, fehér abrosz, vágott virág, két gyertya meggyújtva, deres pezsgősvödör és két formalinban tartósított compó. Igen, minden rendben, az abroszt lesimítom és rohanok tovább.

Az előszobában festői rendetlenségben hevernek a botjaim. Két álló napja dolgozom a festői rendetlenségen. Jól mutatna, ha kihúznám az egyiket. - Jövök! - ordítom ki a bejárati ajtón, és arrafelé suhintok a kedvenc harcsázó teleszkóposommal. Közben rálépek a csalihaltartó kannára, és előrezuhanok. A botot görcsösen szorongatom közben, így kis híján halálra sebzem az ajtóban heverő Tapit. A bot roncsait bevágom a kamrába, és remegő kézzel kinyitom az ajtót.

Szende, szűzkurvás mosollyal agyontetkózott, sittes asszony álldogál az ajtóban. Jó negyvenes lehet, görényszagú Ski World Series Parmalat-dzsekit visel. Idegesen összeolvasom az ujjperceire vésett betűket: BÛN AZ ÉLET. Ez az utolsó gondolatom.

Szily László

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.