Magyar a nyolcaddöntőben – Wimbledonban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. július 2.

Sport

Fucsovics Márton teniszező meccsén a labda a háló tetején végiggurulva „gondolkodott”, merre essen le.

 

Fucsovics Márton négy szettben legyőzte a kilencedik helyen kiemelt argentin Diego Schwartzmant, ezzel bejutott a legjobb 16 közé a wimbledoni teniszbajnokságon.

Az első játszma kulcsjátéka a hatodik volt, mert miután addig mindkét játékos hozta az adogatását, a világranglistán 48. Fucsovics ebben 0-30-ról megfordította az állást, és az első bréklabdáját értékesítve 4:2-re elhúzott. A magyar teniszező a folytatásban is jól szervált, magabiztosan tartotta előnyét, s 37 perc alatt szettelőnybe került.

Amíg a nyitó játszmában mindössze egy bréket láthatott a közönség, addig a második felvonás öttel indult, a sorozatot Fucsovics törte meg, újra a hatodik gémben, s ezzel ismét 4:2-es előnybe került. Innentől kezdve mindketten hozták az adogatójátékukat, 5:3-nál azonban a füves pályás Grand Slam-torna korábbi magyar junior bajnoka három bréklabdához jutott, és a harmadikat szerencsével ugyan, de kihasználta.

A röptéje után a labda a háló tetején végiggurulva sokáig „gondolkodott”, hogy melyik oldalra essen le, de végül Schwartzmanét (11.) választotta, úgy, hogy az argentinnak esélye sem volt visszaadni.

 Az ellenfelénél sokkal több nyerőt ütő magyar játékos a harmadik játszmában is irányított, 4:3-nál elvette a dél-amerikai adogatójátékát, így közel két óra játék után már a meccsért adogathatott. Nem tudta kiszerválni a mérkőzést, Schwartzman egyenlített, 6:6 után pedig következhetett a rövidítés, amely szorosan alakult ugyan, de a végén a rivális örülhetett.

  Az argentin szépítése nem szegte a 29 éves nyíregyházi játékos kedvét, a negyedik szettet rögtön egy brékkel indította, s bár 3:1 után Schwartzman egyenlített, 5:3-nál ismét karnyújtásnyi közelségbe került a nyolcaddöntő. Ezúttal Fucsovics fogadott, de az ellenfél nem tette meg azt a szívességet, hogy hibázzon, így a magyar ismét szerválhatott a továbbjutásért. Ezúttal aztán - 15-40-ről fordítva - sikerrel járt, így 3 óra 23 perc után győzelmet ünnepelhetett.      

 Fucsovics Márton az első fordulóban a 19.-ként rangsorolt olasz Jannik Sinnert, majd a másodikban a cseh Jiri Veselyt búcsúztatta, s az open érát tekintve Baranyi Szabolcs (1973), valamint Taróczy Balázs (1980) után ő a harmadik magyar, aki egyesben a legjobb 16 közé jutott Wimbledonban.

    A következő ellenfele az ötödik helyen kiemelt orosz Andrej Rubljov lesz, akivel idén eddig négyszer csapott össze, s minden alkalommal alulmaradt.

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.