Tovaszállhatnak Dzsudzsák Balázs léghajózási álmai

  • narancs.hu
  • 2024. március 2.

Sport

Nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz semmi az első magyar léghajógyárból.

Úgy tűnik, nem lesz semmi Dzsuzsdák Balázs merész elgondolásából, ugyanis az Első Magyar Léghajógyár Kft. adószámát a NAV Szabolcs-Szatmár Bereg Vármegyei illetékes osztálya novemberben törölte – írja a 444.hu

A Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága február 7-i végzésével elrendelte a kényszertörlési eljárás megindítását. A végzés február 26-án emelkedett jogerőre és már be is jegyezték a társaság cégkivonatába. A cégközlönyben megjelent végzés szerint bár a jogszabályok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a cég kérelmezze a kényszertörlési eljárás megszüntetését, ezt a jelek szerint az Első Magyar Léghajógyár nem teheti majd meg. Ennek feltétele ugyanis az, hogy adószámmal rendelkezzen.

 
Dzsudzsák Balázs, a Debreceni VSC játékosa a labdarúgó OTP Bank Liga 18. fordulójában játszott Debreceni VSC - Diósgyőri VTK mérkőzésen a debreceni Nagyerdei Stadionban 2024. február 3-án.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
 

A problémák akkor kezdődtek, amikor a cég ügyvezetője elhalálozott, a tulajdonosok pedig nem jelöltek ki új személyt a kft. képviseletére. A cég máig nem adta le még a 2022-es évre vonatkozó beszámolót sem, aminek tavaly május 31. volt a határideje.

A portál emlékeztet, a terveket a kezdetekkor komolyan gondolta a DVSC csapatkapitánya, ugyanis a tulajdonosok között megjelent az izraeli Atlas LTA Advanced Technology. A cégnek igazán nagyszabású elképzelései voltak a jövőről, alapítója az ukrán származású Gennadij Verba, néhány izraeli barátjával együtt. A cél az lett volna, hogy a „levegőnél könnyebb” járműveket (léghajókat, gázzal működő ballonokat) gyártsanak a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

A világ leginkább környezetbarát légi járműve tágas belsővel rendelkezett volna. A 72 méter hosszú és 21 méter magas léghajókon egyszerre 17 ember utazhatott volna 300-1500 méteres magasságban, és léghajók  60-90 km/órás sebességgel, hangtalanul közlekedtek volna. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.