Úgy tűnik, nem lesz semmi Dzsuzsdák Balázs merész elgondolásából, ugyanis az Első Magyar Léghajógyár Kft. adószámát a NAV Szabolcs-Szatmár Bereg Vármegyei illetékes osztálya novemberben törölte – írja a 444.hu.
A Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága február 7-i végzésével elrendelte a kényszertörlési eljárás megindítását. A végzés február 26-án emelkedett jogerőre és már be is jegyezték a társaság cégkivonatába. A cégközlönyben megjelent végzés szerint bár a jogszabályok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a cég kérelmezze a kényszertörlési eljárás megszüntetését, ezt a jelek szerint az Első Magyar Léghajógyár nem teheti majd meg. Ennek feltétele ugyanis az, hogy adószámmal rendelkezzen.
A problémák akkor kezdődtek, amikor a cég ügyvezetője elhalálozott, a tulajdonosok pedig nem jelöltek ki új személyt a kft. képviseletére. A cég máig nem adta le még a 2022-es évre vonatkozó beszámolót sem, aminek tavaly május 31. volt a határideje.
A portál emlékeztet, a terveket a kezdetekkor komolyan gondolta a DVSC csapatkapitánya, ugyanis a tulajdonosok között megjelent az izraeli Atlas LTA Advanced Technology. A cégnek igazán nagyszabású elképzelései voltak a jövőről, alapítója az ukrán származású Gennadij Verba, néhány izraeli barátjával együtt. A cél az lett volna, hogy a „levegőnél könnyebb” járműveket (léghajókat, gázzal működő ballonokat) gyártsanak a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.
A világ leginkább környezetbarát légi járműve tágas belsővel rendelkezett volna. A 72 méter hosszú és 21 méter magas léghajókon egyszerre 17 ember utazhatott volna 300-1500 méteres magasságban, és léghajók 60-90 km/órás sebességgel, hangtalanul közlekedtek volna.