Tovaszállhatnak Dzsudzsák Balázs léghajózási álmai

  • narancs.hu
  • 2024. március 2.

Sport

Nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz semmi az első magyar léghajógyárból.

Úgy tűnik, nem lesz semmi Dzsuzsdák Balázs merész elgondolásából, ugyanis az Első Magyar Léghajógyár Kft. adószámát a NAV Szabolcs-Szatmár Bereg Vármegyei illetékes osztálya novemberben törölte – írja a 444.hu

A Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága február 7-i végzésével elrendelte a kényszertörlési eljárás megindítását. A végzés február 26-án emelkedett jogerőre és már be is jegyezték a társaság cégkivonatába. A cégközlönyben megjelent végzés szerint bár a jogszabályok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a cég kérelmezze a kényszertörlési eljárás megszüntetését, ezt a jelek szerint az Első Magyar Léghajógyár nem teheti majd meg. Ennek feltétele ugyanis az, hogy adószámmal rendelkezzen.

 
Dzsudzsák Balázs, a Debreceni VSC játékosa a labdarúgó OTP Bank Liga 18. fordulójában játszott Debreceni VSC - Diósgyőri VTK mérkőzésen a debreceni Nagyerdei Stadionban 2024. február 3-án.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
 

A problémák akkor kezdődtek, amikor a cég ügyvezetője elhalálozott, a tulajdonosok pedig nem jelöltek ki új személyt a kft. képviseletére. A cég máig nem adta le még a 2022-es évre vonatkozó beszámolót sem, aminek tavaly május 31. volt a határideje.

A portál emlékeztet, a terveket a kezdetekkor komolyan gondolta a DVSC csapatkapitánya, ugyanis a tulajdonosok között megjelent az izraeli Atlas LTA Advanced Technology. A cégnek igazán nagyszabású elképzelései voltak a jövőről, alapítója az ukrán származású Gennadij Verba, néhány izraeli barátjával együtt. A cél az lett volna, hogy a „levegőnél könnyebb” járműveket (léghajókat, gázzal működő ballonokat) gyártsanak a lehető legmodernebb dizájn és technológia alkalmazásával.

A világ leginkább környezetbarát légi járműve tágas belsővel rendelkezett volna. A 72 méter hosszú és 21 méter magas léghajókon egyszerre 17 ember utazhatott volna 300-1500 méteres magasságban, és léghajók  60-90 km/órás sebességgel, hangtalanul közlekedtek volna. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.