Berlini "szexakadémia"

Felvilágosítás rózsaszín sünnel

Szex

"Végre egy kiállítás rólad! Berlin legerogénebb zónája! Gyere olyan gyakran, ahányszor csak tudsz!" - hirdeti vérvörös betűkkel a Beate Uhse Erotikmuseum legújabb kiállítása, az Amore Sexakademie. A beharangozó szerint aki megtekinti a kiállítást, és részt vesz az interaktív gyakorlatokon, garantáltan jobb szerető lesz.

A múzeum az állatkertnél van, a város központjában, nem lehet eltévedni. A bejáratnál vibrátorok és egyéb segédeszközök fogadnak, egy hagyományos Beate Uhse-bolton kell áthaladnom (az üzletasszony karriertörténetét lásd: Misszió teljesítve - a Beate Ushe-sztori, Magyar Narancs, 2005. június 30.), hogy eljussak a kiállítótermekhez. Utamat videokabinokba osonó köpcös középkorúak keresztezik, de fent már szinte minden olyan, mint egy közönséges múzeumban: előttem vihogó hátizsákosok, mögöttem egy decens pár. A sajtóigazolványt nem fogadják el, a pénztáros fiú azzal próbál vigasztalni, hogy a belépő tíz százalék kedvezményt jelent az imént látott shopban. (Sajnos a dominaszett még így is túlságosan drága...)

 

A tárlat a hétköznap délelőtt ellenére is zsúfolt, csak lépésben lehet haladni, ráadásul egyszerre csak egy ember (vagy egy pár) játszadozhat a kiállított szemléltető eszközökkel. A hangaláfestés eleinte zavaró (lihegés, zihálás, testek súrlódása), de hamar meg lehet szokni. Bevezetésként egy hatalmas kivetítőn szerelmeskedőket láthatunk, amolyan kedvcsinálóként. Azonban szó sincs igénytelenségről, szemfényvesztésről. A kiállítás

 

több mint három évig

készült, s ez meg is látszik: Sarah Brewer szexológus irányításával a szakemberek valóban izgalmas, figyelemkeltő, néhol humoros, ám csöppet sem közönséges bemutatót hoztak létre. Néhol persze nagyon iskolásak a magyarázatok, például azon a tablón, ahol a férfiak és nők közötti különbségeket mutatják be, vagy ahol a csábító mozdulatokat szemléltetik.

 

Az igazi játék az első terem végében kezdődik. Egy műanyag férfi fekszik, mögötte nő, csábító pózban. Mellettük felirat: "Simogass!" A nővel kezdem, hiszen úgysem szórakoztam még ilyen helyes kis mellel. Lassan, érzékien kell hozzáérni. Ha az anyag érzékeli a gyengédséget, a bábuk mögötti képernyőn elindul egy film azt demonstrálva, hogy mit érdemes az adott erogén zónával kezdeni. A férfit is kipróbálom, az nem okoz különösebb meglepetést, bár nagyon vicces, hogy amikor a kopasz, műanyag tarkót végigsimítom, a képernyőn látható férfi nyaka fölött egy olyan hetvenes évekbeli frizura tűnik fel, amit kizárólag pornófilmek hősei viseltek. Természetesen a pasas szinte dorombol a kényeztetés hatására.

 

Kicsit fura, hogy a "következő állomáson" - a test örömei után - vannak csak a helyes csóktechnikák, majd rögvest a szexuális játékszerek. Megtudom, hogy a hagyományos formájú vibrátor már régen nem trendi, sőt akinek nincs valamilyen menő szexkütyüje, az nem is tudja, mi az igazán jó, amivel lehet persze vitatkozni, viszont minden bizonnyal nem árt a lenti szexbolt forgalmának.

 

Különös szerkezeteket

láthatunk használat közben (hímtagra rögzíthető rózsaszín sün, elemes kéjlabdácska és így tovább - persze mindegyik kapható az üzletben), ám az kifejezetten komikus, hogy e tárgyak használatát oktatófilmes stílusban mutatják be és kommentálják. Rögtön ezután külön blokk foglalkozik a férfi és a női maszturbációval, hangsúlyozva, hogy tegyük minél gyakrabban, ha éppen nincs partnerünk, vagy ha a partner nem elég aktív. A jelszó: "A szex fiatalon tart, mivel a stresszt messze űzi!" De azért felhívják a figyelmünket, hogyan fedezhetjük fel magunkon a szexfüggőség jeleit, és kihez forduljunk e problémával. (Természetesen a szakemberhez.) Ám a java csak ezután következik: férfi vagy női bábun próbálhatjuk ki a helyes elfenekelés/korbácsolás módszertanát. Ki gondolná, hogy ez a legnépszerűbb, mozdulni alig lehet, de amikor végre én is kipróbálhatom az ostort, alig bírok leszakadni róla. Ha kicsit csapsz, a férfi éppen csak felnyög (mindig a hangok a legjobbak, nem lehet megállni nevetés nélkül), majd elégedetten mormog. Még kér, és mi adhatunk neki, ám ha túl nagy a suhintás, olyan hangot hallat, amilyen legutóbb egy vidéki disznóvágáson ütötte meg a fülemet.

 

A kiállítás az önbizalomhiánnyal küzdőket azzal vigasztalja, hogy nem a tökéletes test és nem a méret a lényeg, bár valószínűleg máskor is hallottak hasonlót. Itt ennek demonstrálására egy hatalmas domborművet alakítottak ki különböző méretű és formájú női és férfi nemi szervekből, azt bizonyítandó, hogy mindegyik képes arra, hogy a csúcsra juttassa a partnert, majd ki lehet próbálni, hogy vajon megtaláljuk-e a plasztikhölgy G- és a plasztik úr P- (azaz prosztata) pontját. A felfedezés után csak egy lépés a fetisizmus és a perverziók terme, ahol egy képernyőt találunk, talpig felöltözött, teljesen hétköznapinak tűnő emberekkel. Ám ha megérintjük őket, kiderül, hogy mit is csinálnak, amikor (a partnerükön kívül) senki sem látja őket...

 

A végén ismét komolyra fordul a dolog: megmutatják, hogyan vizsgálhatjuk magunkat a mellrák és a prosztatarák megelőzéséhez, illetve hogyan védekezhetünk a különböző nemi betegségek ellen. Csak ezután léphetünk be a múzeum állandó kiállítására szolgáló termekbe. Nézegetem a 18. századi japán és indiai metszeteket és szobrokat. Mellettem hatalmas aranyfallosz, a vihogó hátizsákosok azt csókolgatva pózolnak egymásnak. Ha jobb szerető nem is lesz belőlem, azt elmondhatom, hogy remekül szórakoztam.

 

(Beate Uhse Erotikmuseum, 10 623 Berlin, Joachimsthaler Str. 4.)

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.