Eszenyi az őt ért kritikákról: "Igen, határozott vezető vagyok"

  • narancs.hu
  • 2020. március 11.

Színház

Eszenyi furcsa egybeesésnek tartja, hogy meghallgatása előtt jelent meg a színházból korábban távozottak őt kritizáló nyilatkozata.

Interjút adott kedd este az ATV-nek Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója, ahol arról a néhány napja megjelent nyilatkozatról is kérdezték, amelyben a színház társulatának több korábbi tagja is arról írt, hogy Eszenyi "verbális erőszakja és agresszív vezetői kommunikációja" is hozzájárult a távozásukhoz.

Eszenyi a csatornának erről azt mondta, furcsa egybeesésnek tartja, hogy egy nappal azelőtt jelent meg ez a nyilatkozat, hogy igazgatói pályázatát a szakmai bizottságban meghallgatták volna, ráadásul olyan kollégáktól, akik már nem a Vígszínház tagjai.

"Én ilyet soha nem tennék és nem is tettem. Igen, határozott vezető vagyok, de minden döntésemet a Vígszínház érdekében hozom. Soha nem vezetett semmi más" - tette hozzá.

Azt mondta, mindig mindenkivel szeret mindent megbeszélni, az irodája nyitott, szívesen meghallgat bárkit, akinek ilyen problémája van, és elgondolkodtatónak tartja, hogy az elmúlt években erről miért nem beszélt neki senki.

Arról, hogy az elmúlt 10 évben 47-en távoztak a színházból Eszenyi azt mondta, a fluktuáció világjelenség mindenhol, és szerinte ez az előző vezetés alatt is így volt.

A "verbális abúzus" felvetésére azt mondta: "erre nem tudok reagálni". Hozzátette, most egyébként "nagyon jó" a színházban a hangulat.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.