Eszenyi az őt ért kritikákról: "Igen, határozott vezető vagyok"

  • narancs.hu
  • 2020. március 11.

Színház

Eszenyi furcsa egybeesésnek tartja, hogy meghallgatása előtt jelent meg a színházból korábban távozottak őt kritizáló nyilatkozata.

Interjút adott kedd este az ATV-nek Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója, ahol arról a néhány napja megjelent nyilatkozatról is kérdezték, amelyben a színház társulatának több korábbi tagja is arról írt, hogy Eszenyi "verbális erőszakja és agresszív vezetői kommunikációja" is hozzájárult a távozásukhoz.

Eszenyi a csatornának erről azt mondta, furcsa egybeesésnek tartja, hogy egy nappal azelőtt jelent meg ez a nyilatkozat, hogy igazgatói pályázatát a szakmai bizottságban meghallgatták volna, ráadásul olyan kollégáktól, akik már nem a Vígszínház tagjai.

"Én ilyet soha nem tennék és nem is tettem. Igen, határozott vezető vagyok, de minden döntésemet a Vígszínház érdekében hozom. Soha nem vezetett semmi más" - tette hozzá.

Azt mondta, mindig mindenkivel szeret mindent megbeszélni, az irodája nyitott, szívesen meghallgat bárkit, akinek ilyen problémája van, és elgondolkodtatónak tartja, hogy az elmúlt években erről miért nem beszélt neki senki.

Arról, hogy az elmúlt 10 évben 47-en távoztak a színházból Eszenyi azt mondta, a fluktuáció világjelenség mindenhol, és szerinte ez az előző vezetés alatt is így volt.

A "verbális abúzus" felvetésére azt mondta: "erre nem tudok reagálni". Hozzátette, most egyébként "nagyon jó" a színházban a hangulat.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."