Eszenyi az őt ért kritikákról: "Igen, határozott vezető vagyok"

  • narancs.hu
  • 2020. március 11.

Színház

Eszenyi furcsa egybeesésnek tartja, hogy meghallgatása előtt jelent meg a színházból korábban távozottak őt kritizáló nyilatkozata.

Interjút adott kedd este az ATV-nek Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója, ahol arról a néhány napja megjelent nyilatkozatról is kérdezték, amelyben a színház társulatának több korábbi tagja is arról írt, hogy Eszenyi "verbális erőszakja és agresszív vezetői kommunikációja" is hozzájárult a távozásukhoz.

Eszenyi a csatornának erről azt mondta, furcsa egybeesésnek tartja, hogy egy nappal azelőtt jelent meg ez a nyilatkozat, hogy igazgatói pályázatát a szakmai bizottságban meghallgatták volna, ráadásul olyan kollégáktól, akik már nem a Vígszínház tagjai.

"Én ilyet soha nem tennék és nem is tettem. Igen, határozott vezető vagyok, de minden döntésemet a Vígszínház érdekében hozom. Soha nem vezetett semmi más" - tette hozzá.

Azt mondta, mindig mindenkivel szeret mindent megbeszélni, az irodája nyitott, szívesen meghallgat bárkit, akinek ilyen problémája van, és elgondolkodtatónak tartja, hogy az elmúlt években erről miért nem beszélt neki senki.

Arról, hogy az elmúlt 10 évben 47-en távoztak a színházból Eszenyi azt mondta, a fluktuáció világjelenség mindenhol, és szerinte ez az előző vezetés alatt is így volt.

A "verbális abúzus" felvetésére azt mondta: "erre nem tudok reagálni". Hozzátette, most egyébként "nagyon jó" a színházban a hangulat.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.