Eszenyi az őt ért kritikákról: "Igen, határozott vezető vagyok"

  • narancs.hu
  • 2020. március 11.

Színház

Eszenyi furcsa egybeesésnek tartja, hogy meghallgatása előtt jelent meg a színházból korábban távozottak őt kritizáló nyilatkozata.

Interjút adott kedd este az ATV-nek Eszenyi Enikő, a Vígszínház igazgatója, ahol arról a néhány napja megjelent nyilatkozatról is kérdezték, amelyben a színház társulatának több korábbi tagja is arról írt, hogy Eszenyi "verbális erőszakja és agresszív vezetői kommunikációja" is hozzájárult a távozásukhoz.

Eszenyi a csatornának erről azt mondta, furcsa egybeesésnek tartja, hogy egy nappal azelőtt jelent meg ez a nyilatkozat, hogy igazgatói pályázatát a szakmai bizottságban meghallgatták volna, ráadásul olyan kollégáktól, akik már nem a Vígszínház tagjai.

"Én ilyet soha nem tennék és nem is tettem. Igen, határozott vezető vagyok, de minden döntésemet a Vígszínház érdekében hozom. Soha nem vezetett semmi más" - tette hozzá.

Azt mondta, mindig mindenkivel szeret mindent megbeszélni, az irodája nyitott, szívesen meghallgat bárkit, akinek ilyen problémája van, és elgondolkodtatónak tartja, hogy az elmúlt években erről miért nem beszélt neki senki.

Arról, hogy az elmúlt 10 évben 47-en távoztak a színházból Eszenyi azt mondta, a fluktuáció világjelenség mindenhol, és szerinte ez az előző vezetés alatt is így volt.

A "verbális abúzus" felvetésére azt mondta: "erre nem tudok reagálni". Hozzátette, most egyébként "nagyon jó" a színházban a hangulat.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.