Tánc

K-Arcok

  • - sisso -
  • 2017. május 20.

Színház

E sorozatban a Közép-Európa Táncszínház egy-egy tagjára készítenek szólókoreográfiát ismert fiatal koreográfusok, meghívásos alapon. A tárgyalt fejezetet – egy este két koreográfia – Réti Anna és Hód Adrienn jegyezte.
Réti Lépcső című előadása Hargitai Mariann táncosra készült, mégsem kifejezetten az ő személyiségéből épült fel, hanem Halasi Zoltán direkt ide írott versére, amit lenyűgöző fizikai teljesítménye mellett végig mantrázott az előadás alatt a hősnő. Ettől és a színpadot borító fekete lufiktól is valami nyomasztó monotonitás ülte meg a teret – ez szándékosan szerkesztett koncepció volt ugyan, de a gyakorlatban a táncos alig is tudott megküzdeni vele. A matematikai pontossággal elgondolt mű közepében egyedül állt az előadó, és ez, bár gyönyörű képnek tűnt, távoli maradt.
Az est második felében látható szóló, az Uraim! egy a kortárs táncban (is) régóta hiányolt téma köré rendeződött: a férfiszemélyiség összetettségéről szólt Ivanov Gábor figurájára felépítve. Hód Adrienn hagyta beszélni a táncosát, aki egyedül volt a színpadon, de számtalan figurát megjelenített. Portrék egy férfiról, akinek allergiája van, aki gördeszkázik, aki táncol, aki katona, aki mindezt meséli valakinek, és saját beszédének ritmusa, hangsúlyai mentén alakulnak, mégpedig bravúrosan a mozdulatai. A szövegelés, a dinamikus mozgás, a filmes hangbejátszások és egy élő kutya szerepeltetése a színpadon, már-már parodisztikusba fordítja az előadást. Necces, de komplex monodráma.
Bethlen Téri Színház, március 18.

Lépcső:
Uraim:

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.