Meg meri választani második nekifutásra Jordán Tamást a szombathelyi önkormányzat?

  • - czenkli -
  • 2017. május 23.

Színház

Nemigen van más választás, csak egy pályázat érkezett.

Május 22-én lejárt a Weöres Sándor Színház vezetésére kiírt újabb pályázat beadási határideje.

A poszt betöltésére kiírt, botrányba fulladt első pályázat után már csak a színházat létrehozó és azóta is vezető Jordán Tamás szállt ringbe – derül ki Czeglédy Csaba szombathelyi MSZP-s képviselő Facebook-posztjából.

Döntést júniusban hoz a képviselő-testület.

Jordánt az első kör kudarca után az önkormányzat kénytelen-kelletlen egy évre még megválasztotta igazgatónak. Viszont a színház vezetésére szóló, érvényben lévő pályázat már csak három évre szól – nem elhanyagolható különbség ez az eddigiekhez képest.

Miután Vidnyánszky Attila embere, Dér András érdekes pályázata kiszivárgott, s ő gyorsan visszalépett, a helyi tüntetés és a rendkívüli szakmai kiállás ellenére Jordán pályázatát egyszerűen érvénytelennek nyilvánították. Ám, úgy tűnik, a Teátrumi Társaság elnökének mégsem sikerült megfelelő embert találnia a színház élére. Meg persze Eperjes Károly sorozatos bohóctréfái sem segítettek a nemes ügy flott lezavarásában. Érthető tehát, ha a történtek után eszébe sem jutott senki másnak pályázni.

Maradhat Jordán? Csak nem?

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.