Molnár Piroska visszavonul

  • narancs.hu
  • 2020. március 6.

Színház

Azért sokat jár majd színházba, de már csak nézőként.

"Ezt az évadot még végigcsinálom, utána abbahagyom. Sokat járok majd színházba, de már csak nézőként" – mondta el a Magyar Hangnak adott interjújában Molnár Piroska. A színésznőt élete első monodrámája kapcsán kérdezte a lap, ahol Brunhilde Pomselt, Goebbels egykori titkárnőjét alakítja.

A színésznő arról is beszélt, hogy szomorú, ha egy színészt a politikai hovatartozása miatt szeretnek vagy utasítanak el, a szerepet pedig nem lenne szabad összekeverni a magánemberrel. Hozzátette, az emberek mindig, minden korban féltik az egzisztenciájukat és rettegnek attól, hogy ha nem igazodnak a hatalomhoz, akkor bajuk eshet. "Így anélkül, hogy észrevennék, önkéntelenül is beállnak a sorba" - fogalmazott.

Molnár Piroskával tavaly szeptemberben interjúztunk, azután, hogy Heller Ágnes temetésén felolvasta A walesi bárdokat. Az interjút itt olvashatják.

Molnár Piroska: „Elfogynak az érvek, marad az ököl"

Heller Ágnes temetésén felolvasta A walesi bárdokat, sokat játszik és több szerepre is készül, egy monodrámában Goebbels egykori titkárnőjét alakítja majd. Feltartott kezű szelfiről, kivándorlókról, Judi Denchről és visszamondott felkérésekről is beszélgettünk. Magyar Narancs: A walesi bárdok nem tipikus gyászvers, inkább a zsarnokság megéneklése. Ön választotta?

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.