"Nem a büfének van Operaháza" – kifakadt Miklósa Erika Ókovács újítására

  • narancs.hu
  • 2024. március 4.

Színház

Az érintett előadás szoprán szólistája is hozzászólt a büfébotrányhoz.

Mint arról lapunk is beszámolt, Ókovács Szilveszternek forradalmi ötlete támadt, miként lehet az Operaház büféjének bevételét növelni. Így főigazgatói utasításra ezentúl két részletben kell a Carmina Burana című előadást játszani, hagy fogyasszanak a nézők.

Mindez úgy derült ki, hogy az érdekes döntés miatt otthagyta a produkciót Bogányi Tibor karmester, és erről a nyilvánosságot is tájékoztatta.

Most Miklósa Erika, a produkció szoprán szólistája is hozzászólt a büfébotrányhoz.

"Végtelenül elszomorít a döntés, hogy a 70 perces Carmina Burana öt éve futó – sikeres, telt házas – előadását »kettévágják« egy szünettel a Magyar Állami Operaházban egy főigazgatói utasításra.

Az nem szakmai indok, hogy a büfé bevételét növelni kell a szünetben. Nem a büfének van Operaháza"

mondta az Indexnek Mikósa. Szerinte ez "méltatlan az alkotókkal, a közönséggel, méltatlan a Carmina Burana szellemiségével szemben".

Miklósa szerint Bogányi Tibor karmestert-rendező fantasztikus előadást képzelt el, és hozott létre. Hozzátette, "Tisztelem a döntését, hogy ilyen körülmények között nem vesz részt a produkcióban. Bízom benne, hogy a főigazgató visszavonja ezt az utasítását."

Ókovács Szilveszter úgy reagált Bogányi nyilatkozatára: "Szomorúan vettük tudomásul a döntést, de egy operaházban, ahol 1800 ember dolgozik együtt a kiírt előadások megvalósulásáért, még azt a helyzetet is meg kell oldani, ha a karmester éjjel mondja le a délelőtti produkciót – ahogy a közönség élelemhez, italhoz jutását vagy az énekkar közreműködésidíj-emelésének forrásproblémáját is. És meg is oldjuk, de ez egy másik, nem individuális, hanem magasabb horizontú, intézményi szemlélet."

A Magyar Állami Operaház egyébként szerződést bontott a büfét eddig üzemeltető Zsidai Csoporttal, így a bevétel jelenleg az Operaházba folyik be.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.