Az alkotás összeköt: Absolut művészi kollab a Klipszemlén

  • Fizetett tartalom
  • 2022. november 7.

Támogatott tartalom

Egyedülálló művészi kollaboráció keretében vezették be az új, limitált kiadású Absolut vodkát a 06. Magyar Klipszemlén.

Ha van olyan brand, aminek a neve szinte egybefonódott a művészettel, akkor az az Absolut. Az összes márka közül elsőként kezdett kollaborálni művészekkel és kreatív gondolkodókkal, a sort pedig nem mással, mint Andy Warhollal indította 1985-ben. Azóta a márka cseppet sem veszített kíváncsiságából a kreatív ötletek, művészi kollaborációk és társas események iránt. Nem csoda, hogy a legjobb hazai klipeket felsorakoztató és bemutató ünnepségen, a Magyar Klipszemlén is évről évre megtaláljuk. 

Az alkotás összeköt: Absolut művészi kollab a Klipszemlén

 
Az alkotás összeköt: Absolut művészi kollab a Klipszemlén
 

 „A Klipszemlét az Absolut évek óta támogatja. A fiatal feltörekvő tehetségek melletti kiállás és a művészekkel való együttműködés a márka DNS-ében van. Hiszen az Absolut szellemiségét mindig is áthatotta az, hogy felhívja a figyelmet a legfontosabb társadalmi témákra, és a művészet segítségével arra inspiráljon, hogy új nézőpontokból, nyitottan tekintsünk a világra. Épp ezért a Klipszemlén is évről évre arra törekszünk, hogy többek legyünk, mint egy név vagy egy logó... Üzenetünk van.” – mondta Tóth Rita, az Absolut magyarországi brand menedzsere.

Az idei üzenet a „Spirit of Togetherness” volt, mivel a márka idén ősszel egy azonos nevű, limitált kiadású üveget is a piacra dobott, azzal a célzattal, hogy bátorítsa azokat az emberi kapcsolódásokat, amelyek túlmutatva a különbözőségeinken összehoznak és közösséggé tesznek minket. Ennek a gondolatnak az égisze alatt adták át az idei Absolut különdíjat is, amelyet annak az alkotócsapatnak ítéltek, akiknek a klipjét a leginkább áthatotta az összetartozás szellemisége. A nyertes a Melodráma videóklip lett, amelynek alkotói – Kristoaf, Lil Frakk, Hundred Sins és a klip rendezője, Büki Balázs – egy igazán egyedülálló díjat vehettek át. Az Absolut Spirit of Togetherness különdíj ugyanis egy műalkotás volt, amelyet Weiler Péter képzőművész kifejezetten az alkalomra készített. 

A legnagyobb kihívás az volt, hogy hogyan tud egy díj olyanforma lenni – egy megfogható, szoborszerű, 3 dimenziós objektum –, ami nemcsak szép és érdekes, de hordozza a márkának az üzenetét. Itt jött az ötlet, hogy beleépítek egy jelenetet, aminek a különböző színtartományait szétbontom, pixelizálom, hogy ezekből álljon össze a teljes kép. Így ahogy forgatjuk a díjat mindig mást látunk, attól függően, hogy milyen szögből, milyen távolról nézzük. Ez egy kis filozófia is: Minél közelebb vagyunk a valósághoz, annál kevésbé látjuk azt reálisan, de ha máshogy, máshonnan nézzük, akkor tisztul a kép. Hiszen ahhoz, hogy ezt a világot megismerjük, és azt, amit látunk elfogadjuk, nem elég a felszínen ragadni, meg kell ismerni a részleteket.” – mondta Weiler Péter.

Az alkotáshoz egy Weiler által alkotott NFT is tartozott. „Szerettem volna távlatot adni a díjnak, gyakorlatilag azt, hogy átléphessünk általa egy másik világba. Erre pedig az NFT technológia tökéletesen alkalmas.” – tette hozzá az alkotó, aki egyébként az első magyar képzőművész, aki kriptovalutáért NFT-t értékesített 2021-ben. Az NFT a különdíjasok nyereményének részét képezte.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.