Mahler+Feszt

  • .
  • 2011. augusztus 25.

Trafik

A Budapesti Mahler Ünneppel indul a Fesztiválzenekar új évadja szeptember 9-én, amikor Fischer Iván hetedjére vezényli a nyitókoncertet a Művészetek Palotájában (Bp. IX., Komor Marcell stny.
1.). A programban Hugo Wolf zenekari dalai mellett ősbemutatóként elhangzik Orbán György erre az alkalomra írt IV. szerenádja, valamint Mahler Budapesten komponált és bemutatott I. szimfóniája.

Ugyanezen a napon nyílik itt a párizsi Gustav Mahler Zenei Archívumból érkezett Mahler, a Wagner-karmester című kiállítás, valamint a Fülöp Péter gyűjteményéből összeállított lemezkiállítás is.

A nyitókoncert műsorát még két alkalommal, 10-én és 11-én is hallhatja a közönség a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben.

Szeptember 13-án este pedig még két Mahler-dalciklus hangzik el a Fesztivál Színházban.

További részeletek után at www.bfz.hu oldalon lehet bányászni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.