Kié a tudomány? Válaszolnak a Magyar Narancs könyvek szerzői

  • narancs.hu
  • 2025. április 30.

Tudomány

Mit tehetnek a tudományos témában forgolódó, nem kutató szerzők, ha feltárnák a rejtett összefüggéseket és menteni próbálnák a laikusokat az áltudományoktól?

Lehet-e jól beszélni a tudományról, ha a cél a nagyközönség megnyerése és szórakoztatása - hiszen végletekig specializált tudományterületekről szükségszerűen laikusok mesélnek laikusoknak? A válasz nyilvánvalóan az, hogy igen, persze a hogyan az már egészen más tészta. 

Elvárható, hogy a még náluk is laikusabb nagyközönség átlássa a tágabb összefüggéseket, vagy inkább a kutatóknak kellene jobban kommunikálni saját eredményeikről? És egyáltalán érnek-e bármi az előadások, tájékoztatások és cikkek az áltudományokkal szemben? A probléma nemcsak a társadalomtudományok sajátja, a különbség legfeljebb annyi lehet, hogy más válaszokat kell adni a bölcsészettudományok és a társadalomtudományok, akár a közgazdaságtan kérdéseire.

A tudományos ismeretterjesztés különböző aspektusaira rálátó, nemkülönben a Magyar Narancs könyvek szerzői osztják meg mindezekről gondolataikat, tapasztalatiakat.

A beszélgetőtársak:

  • Barotányi Zoltán (a. k. a. Dj Minek) a Magyar Narancs újságírója, a Tilos Rádió műsorvezetője,
  • László Géza közgazdász, a Netvestor Kft. ügyvezetője, kisebb-nagyobb megszakításokkal több mint 30 éve a Magyar Narancs szerzője
  • és Upor László dramaturg, műfordító, egyetemi tanár, az Freeszfe Egyesület alapító tagja.

Legyenek ott az Inga Kultúrkávézóban (1094 Bp., Tűzoltó u. 2.) május 6-án, kedden este hatkor, és megkapják a válaszokat. Részletek itt!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon.