Torrentmozi

Aloys

  • - kg -
  • 2017. március 16.

Tévétorrent

Meghal a magánnyomozó (idős volt már), gyászol a magánnyomozó szintén magánnyomozó fia. Hogy a gyásztól-e vagy már így született, ki tudja, minden­esetre elég furcsán mozog a tájban az ifjabb magánnyomi; az emberkerülés és a kényszeresség között ingadozva lépked magányosan a világban, enyhe mosoly csak akkor képződik pedánsan karbantartott bajuszkája alatt, ha bárányokat etethet az állatkertben. Az ilyen élé­re vasalt, keserű alakokat a franciák tangótanfolyamra küldik (lásd Sté­phane Brizé: Tétova tangó), a svájci Tobias Nölle azonban a bájos, vágybeteljesítő pszichodrámák Jolly Jokeréhez nyúl: a kedvesen furcsa vagy furcsán kedves szomszéd lányhoz, aki leguánt tart kutya helyett. Rokonlelkek ők, ezt még a leguán is látja: a Bajszos Magány és a Bájos Magány. Hamarosan, némi telefonos betyárkodásnak hála az addig sivár, társasházi lakókörnyezet diszkógömbös fantáziabirodalommá válik, ami egyszerre lehet a megőrülés biztos jele és egy szép új világ kezdetéé: egy új világé, melyben érzékien fonódnak össze hőseink lábujjai, noha távoli helyiségekben tartózkodnak. De nem csak a lábujjak adódnak össze, a fantáziavilágok is: mint minden agilis első filmes, nyilván Tobias Nölle is feltette magának a hamleti kérdést (Tarantino vagy Charlie Kaufman?), és végül az utóbbi irányt választotta. Tobzódunk a szándékos képzavarban: a szuicid svájci Amélie és a németes bajuszviselet találkozása a kaufmani boncasztalon szép mutatvány, egyben remek referenciamunka is: Tobiasra fényes jövő – nagyobb büdzsék és sok-sok leguán – vár a nemzetközi piacon.

Magyar felirat: feliratok.info

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.