Torrentmozi

Aloys

  • - kg -
  • 2017. március 16.

Tévétorrent

Meghal a magánnyomozó (idős volt már), gyászol a magánnyomozó szintén magánnyomozó fia. Hogy a gyásztól-e vagy már így született, ki tudja, minden­esetre elég furcsán mozog a tájban az ifjabb magánnyomi; az emberkerülés és a kényszeresség között ingadozva lépked magányosan a világban, enyhe mosoly csak akkor képződik pedánsan karbantartott bajuszkája alatt, ha bárányokat etethet az állatkertben. Az ilyen élé­re vasalt, keserű alakokat a franciák tangótanfolyamra küldik (lásd Sté­phane Brizé: Tétova tangó), a svájci Tobias Nölle azonban a bájos, vágybeteljesítő pszichodrámák Jolly Jokeréhez nyúl: a kedvesen furcsa vagy furcsán kedves szomszéd lányhoz, aki leguánt tart kutya helyett. Rokonlelkek ők, ezt még a leguán is látja: a Bajszos Magány és a Bájos Magány. Hamarosan, némi telefonos betyárkodásnak hála az addig sivár, társasházi lakókörnyezet diszkógömbös fantáziabirodalommá válik, ami egyszerre lehet a megőrülés biztos jele és egy szép új világ kezdetéé: egy új világé, melyben érzékien fonódnak össze hőseink lábujjai, noha távoli helyiségekben tartózkodnak. De nem csak a lábujjak adódnak össze, a fantáziavilágok is: mint minden agilis első filmes, nyilván Tobias Nölle is feltette magának a hamleti kérdést (Tarantino vagy Charlie Kaufman?), és végül az utóbbi irányt választotta. Tobzódunk a szándékos képzavarban: a szuicid svájci Amélie és a németes bajuszviselet találkozása a kaufmani boncasztalon szép mutatvány, egyben remek referenciamunka is: Tobiasra fényes jövő – nagyobb büdzsék és sok-sok leguán – vár a nemzetközi piacon.

Magyar felirat: feliratok.info

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.