Tévétorrent

Emerald City

Tévétorrent

Nem Kansas. De nyomokban tartalmaz: piros cipőt, sárga köves utat, boszorkányokat, Ózt és varázslót. (Mert ugye Óz a hely neve, nem a varázslóé, ezt pontosítsuk.) Szóval Dorothyt is elérte a sorozattá modernizálási hullám, s a már huszonéves, rejtélyes múltú medika egyszer csak egy furcsa fantáziavilágban találja magát. Mint a mesében. Csakhogy itt kicsit mindenki felnőttebb: a szereplők is, a veszélyek is, sőt Totó is tiszteletet parancsoló német juhásszá fejlődik a kócos kis szőrmókból. A birodalom és a kor, ahova csöppenünk, valamiféle zavaros, de jól egybefonódó keveréke a misztikus törzsi kultúráknak, a középkor feudális és mágikus szokásrendjeinek és az ipari forradalom steampunkjának. (Erősen érezhető a Trónok harca vizuális hatása is.) Mindezt Óz nagy varázslója egyengeti és tartja egyensúlyban, leginkább hatalomféltő zsarnokként: a mágiát korlátozva, az ún. tudományt és önmagát felemelve. A boszorkányok sem holmi seprűn repkedők: ózbeli új szerepük hol bordélyházat, hol apácanöveldét adott kezükbe. Miközben próbáljuk megérteni e furcsa világ játékszabályait, Dorothy összeszedi a jól ismert (és jól újrafaragott, néha külön narratív szálat kapó) pajtásait.

Mindez lehetne tökéletesen közömbös, de oly lebilincselő a képi világ, oly szellemesek az eredeti irányába ellőtt utalgatások, hogy egyszerűen jó nézni és közben résen lenni. Csak a történet csapong, de azért egyelőre megyünk előre, remélvén, hogy az eredetivel ellentétben a sárga köves út végén nem csupán a szemfényvesztés marad.

Magyar felirat: pinty & Sumppy

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."