Tévétorrent

Blood and Oil

Tévétorrent

Nem sokan ültek már le hosszú, túlcifrázott, az átívelő történetszálakra koncentráló szériákat nézni. Ha mégis, nagyobb örömmel veszik az ún. procedural sorozatokat (CSI-franchise), melyek fix szereplőkészlettel, de epizódonként különálló esetekkel dolgoztak. Persze sok sorozat él szappanopera-elemekkel, de tiszta formájában már csak ritkán gyártják (például Bosszú, Empire).

A Blood and Oil is tiszta szappanopera, annak is a klasszikus amerikai változata, melyben hétről hétre gazdag emberek életébe leshetünk be (lásd még Dinasztia, Dallas).
S már az első pár epizódban elkezdik felvázolni a bonyolult és klisékkel teli viszonyokat (például apukának a fia nőjével van viszonya). Jobbára a zsánerre jellemző típusokat kapunk (gonosz mostoha, fekete bárány, dörzsölt családfő – Don Johnsont erre a szerepre találták ki), viszont vettek annyi fáradságot a készítők, hogy mindegyiküket kissé árnyalják. Az is jót tesz a sorozatnak, hogy a szex főműsoridőbeni ábrázolása már jóval elfogadottabb, mint a Dallas idején. A butácska, kiszámítható fordulatok mellett az egyik fő probléma, hogy épp a központi szereplőknek és azonosulási pontnak szánt fiatal házaspár a legérdektelenebb. Meglepő pozitívum viszont, hogy meg-megcsillan a sorozatban a társadalmi kontextus is: az Észak-Dakotában felfedezett új olajmezők (meglóduló GDP), ezek gazdasági hatásai (növekvő ingat­lan­árak) és a környék szociológiai át­ala­kulása (csökkenő munkanél­küliség, de növekvő bűnözés). A Blood and Oil nem olyan rossz, de jól mutatja, hogy a szappanoperáknak már le­áldozott.

Magyar felirat: BK88

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.