Tévétorrent

Blood and Oil

Tévétorrent

Nem sokan ültek már le hosszú, túlcifrázott, az átívelő történetszálakra koncentráló szériákat nézni. Ha mégis, nagyobb örömmel veszik az ún. procedural sorozatokat (CSI-franchise), melyek fix szereplőkészlettel, de epizódonként különálló esetekkel dolgoztak. Persze sok sorozat él szappanopera-elemekkel, de tiszta formájában már csak ritkán gyártják (például Bosszú, Empire).

A Blood and Oil is tiszta szappanopera, annak is a klasszikus amerikai változata, melyben hétről hétre gazdag emberek életébe leshetünk be (lásd még Dinasztia, Dallas).
S már az első pár epizódban elkezdik felvázolni a bonyolult és klisékkel teli viszonyokat (például apukának a fia nőjével van viszonya). Jobbára a zsánerre jellemző típusokat kapunk (gonosz mostoha, fekete bárány, dörzsölt családfő – Don Johnsont erre a szerepre találták ki), viszont vettek annyi fáradságot a készítők, hogy mindegyiküket kissé árnyalják. Az is jót tesz a sorozatnak, hogy a szex főműsoridőbeni ábrázolása már jóval elfogadottabb, mint a Dallas idején. A butácska, kiszámítható fordulatok mellett az egyik fő probléma, hogy épp a központi szereplőknek és azonosulási pontnak szánt fiatal házaspár a legérdektelenebb. Meglepő pozitívum viszont, hogy meg-megcsillan a sorozatban a társadalmi kontextus is: az Észak-Dakotában felfedezett új olajmezők (meglóduló GDP), ezek gazdasági hatásai (növekvő ingat­lan­árak) és a környék szociológiai át­ala­kulása (csökkenő munkanél­küliség, de növekvő bűnözés). A Blood and Oil nem olyan rossz, de jól mutatja, hogy a szappanoperáknak már le­áldozott.

Magyar felirat: BK88

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.