Tévétorrent

Különvélemény

Tévétorrent

Ismerjük ezt a világot. Philip K. Dick jövő­vízióját, amelyben a bűnügyeket a rend őrei elkövetésük előtt megelőzik, köszönhetően három médiumnak. Ráadásul mindezt Spielberg interpretációjában láttuk, ahol volt emlékezetes képi világ, karakteres atmoszféra, sőt a kiforgatott krimi helyett inkább a futurisztikus erkölcsi dilemma állt a középpontban, meg a jövő megmásíthatóságának, avagy eleve elrendeltségének kérdése. De hagyjuk ezt, ez nem a film, még csak nem is második rész, hanem csupán egy neves elődöt kiindulópontjául választó sorozat. Nos, a „csupán” tökéletesen indokolt, mert a széria tényleg nem tud semmit felmutatni a továbbvitt alap­sztorin és az újrabootolt futurisztikus atmoszférán kívül. A film cselekménye után vagyunk jó pár évvel, a „Pre-Crime” program, amely a három, jövőt látó testvért megkérdőjelezhető módon „alkalmazta”, már dugába dőlt, a prekogok pedig a világtól elszigetelten élhetik kis éle­tüket. Már ha nyugton tudnának ülni a fenekükön, de az egyik testvér persze nem tud, a gyilkosságok víziói gyötrik, így hát összeáll egy rendőrnővel, és elkezdik megoldani az ügyeket még azok megtörténte előtt. Van tehát egy kissé fura természetű főszereplőnk, egy vérbeli rendőrcsajunk; az újdonság annyi, hogy a helyszínelés a gyilkosság előtt zajlik. Minden megy tehát a helyszínelős sorozatok sémája szerint, s bele is fullad rendesen a klisétengerbe. Ha nekem kéne jövőbe látnom, azt mondanám, ennél nem is lesz izgalmasabb. Persze a jövő változhat – a film szerint; a sorozat erről sem gondol semmit.

Magyar felirat: vbalazs91 & Amico79

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.