Tévétorrent

Különvélemény

Tévétorrent

Ismerjük ezt a világot. Philip K. Dick jövő­vízióját, amelyben a bűnügyeket a rend őrei elkövetésük előtt megelőzik, köszönhetően három médiumnak. Ráadásul mindezt Spielberg interpretációjában láttuk, ahol volt emlékezetes képi világ, karakteres atmoszféra, sőt a kiforgatott krimi helyett inkább a futurisztikus erkölcsi dilemma állt a középpontban, meg a jövő megmásíthatóságának, avagy eleve elrendeltségének kérdése. De hagyjuk ezt, ez nem a film, még csak nem is második rész, hanem csupán egy neves elődöt kiindulópontjául választó sorozat. Nos, a „csupán” tökéletesen indokolt, mert a széria tényleg nem tud semmit felmutatni a továbbvitt alap­sztorin és az újrabootolt futurisztikus atmoszférán kívül. A film cselekménye után vagyunk jó pár évvel, a „Pre-Crime” program, amely a három, jövőt látó testvért megkérdőjelezhető módon „alkalmazta”, már dugába dőlt, a prekogok pedig a világtól elszigetelten élhetik kis éle­tüket. Már ha nyugton tudnának ülni a fenekükön, de az egyik testvér persze nem tud, a gyilkosságok víziói gyötrik, így hát összeáll egy rendőrnővel, és elkezdik megoldani az ügyeket még azok megtörténte előtt. Van tehát egy kissé fura természetű főszereplőnk, egy vérbeli rendőrcsajunk; az újdonság annyi, hogy a helyszínelés a gyilkosság előtt zajlik. Minden megy tehát a helyszínelős sorozatok sémája szerint, s bele is fullad rendesen a klisétengerbe. Ha nekem kéne jövőbe látnom, azt mondanám, ennél nem is lesz izgalmasabb. Persze a jövő változhat – a film szerint; a sorozat erről sem gondol semmit.

Magyar felirat: vbalazs91 & Amico79

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.