Tévétorrent

Blindspot

  • - svébis -
  • 2015. november 29.

Tévétorrent

Az valahogy úgy lehetett, hogy valakinek bevillant, készítsünk sorozatot, melyben a főhős egész testét tetoválások fedik, s ezek megfejtését epizódról epizódra adagoljuk a nézőnek. Nem, ez még nem a Blindspot, hanem A szökés. Az előbbi alkotóiban valószínűleg már csak az merült fel, hogy ha ennyire sikeres volt az ötlet, miért ne lehetne megismételni?! Na, elmondom.

New Yorkban, a Time Square közepén hever egy sporttáska, benne riadt tekintetű, pucér lány, kinek bőrét rajztáblának használta valaki. De Jane Doe nem emlékszik semmire. Aztán, ahogy halad előre a történet, már mi is rimánkodunk azért a kísérleti gyógyszerért, amely kivakarja az emlékeket. Egyfelől a tetoválások megoldásai egyelőre igencsak szegényesek. Másfelől szirupos nyákként olvadnak le a kép­ernyőről az eltúlzott érzelmek. Mindenáron be akarják mutatni a puzzle mögött az embert, ám Jaimie Alexander hol tanácstalan, múltját vesztett kislányként pillog a kamerába, hol pedig a visszatérő emlékek által harcedzett, kegyelmet nem ismerő nőt viszi túlzásba. Hasonlóan semmitmondó és irri­táló az FBI-ügynök figurája, kinek szigorúsága és profizmusa mögött érző szív szendereg. Túlszínezett papírmasé alakok, béna szöveggel. Ember nem mond ilyen mondatokat, ilyen természetellenes hangsúllyal, mint itt. A mesterkélt színészi játék és az ötlettelen történet végül épp oda vezet, amire a cím utal: vakfoltra vetődünk.

Az egész olyan, mintha egy egyhangú keresztrejtvényt fejtenénk, melynek nem is biztos, hogy kíváncsiak vagyunk a megoldására.

Magyar felirat: BCsilla & megyeri­krisz

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.