Tévétorrent

Blindspot

  • - svébis -
  • 2015. november 29.

Tévétorrent

Az valahogy úgy lehetett, hogy valakinek bevillant, készítsünk sorozatot, melyben a főhős egész testét tetoválások fedik, s ezek megfejtését epizódról epizódra adagoljuk a nézőnek. Nem, ez még nem a Blindspot, hanem A szökés. Az előbbi alkotóiban valószínűleg már csak az merült fel, hogy ha ennyire sikeres volt az ötlet, miért ne lehetne megismételni?! Na, elmondom.

New Yorkban, a Time Square közepén hever egy sporttáska, benne riadt tekintetű, pucér lány, kinek bőrét rajztáblának használta valaki. De Jane Doe nem emlékszik semmire. Aztán, ahogy halad előre a történet, már mi is rimánkodunk azért a kísérleti gyógyszerért, amely kivakarja az emlékeket. Egyfelől a tetoválások megoldásai egyelőre igencsak szegényesek. Másfelől szirupos nyákként olvadnak le a kép­ernyőről az eltúlzott érzelmek. Mindenáron be akarják mutatni a puzzle mögött az embert, ám Jaimie Alexander hol tanácstalan, múltját vesztett kislányként pillog a kamerába, hol pedig a visszatérő emlékek által harcedzett, kegyelmet nem ismerő nőt viszi túlzásba. Hasonlóan semmitmondó és irri­táló az FBI-ügynök figurája, kinek szigorúsága és profizmusa mögött érző szív szendereg. Túlszínezett papírmasé alakok, béna szöveggel. Ember nem mond ilyen mondatokat, ilyen természetellenes hangsúllyal, mint itt. A mesterkélt színészi játék és az ötlettelen történet végül épp oda vezet, amire a cím utal: vakfoltra vetődünk.

Az egész olyan, mintha egy egyhangú keresztrejtvényt fejtenénk, melynek nem is biztos, hogy kíváncsiak vagyunk a megoldására.

Magyar felirat: BCsilla & megyeri­krisz

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.