Tévétorrent

Dracula

  • Soós Tamás
  • 2014. április 14.

Tévétorrent

Dracula üzletember és élvezi. A Vatikán által is támogatott Sárkány Rendjén venne sajátosan értelmezett revánsot az elvakult bosszúállóként fellépő erdélyi vérszipoly, de minden idők legnagyobb vámpírja nem a vérét, hanem a vagyonát csapolná le az ördögi szabadkőművesrendnek, amely anno megölte a feleségét, és vámpírlétre kárhoztatta őt.

Cole Haddon tévésorozata ezzel a gazdasági szemlélettel formálja a maga képére a korábban archaikus félelmekkel és kéjsóvár erotikával bíbelődő mítoszt. A katolikus rosszfiúk célja: elszivattyúzni a Kelet olajkészletét, amit Drakula egy alternatív energiaforrás - a vezeték nélküli elektromosság - előállításával akadályozna meg.

A vérgróf nemcsak környezetbarát, de a szokott kórok sem fertőzik: nem terhelik a halhatatlanság problémái (átaludta az évszázadokat), nincsenek morális dilemmái (bosszúvágyát leszámítva egész rendes ember), és még csak nem is félelmetes (Jonathan Rhys Meyers szépfiúarcán csak a Christian Bale Batmanjétől kölcsönzött kiabáló suttogás ront). Drakula ma már nem elkárhozott halhatatlan, csak újabb szuperhős a Bosszúállók ligájából, aki agyonlassított akciójelenetekben, prózai pofonokkal fegyverzi le ellenfeleit. A sorozat merészen szakít a korábbi interpretációkkal, de helyükre nem állít semmi érdekfeszítőt: a fordulatok mesterkéltek, a figurák egydimenziósak, csak a viktoriánus kori miliő baljós hangulata telitalálat. A végére így az üzleti szándék is félrecsúszik: a "véres bosszút a férfiaknak, rózsaszín románcot a nőknek" logikája mentén haladva az alkotók pont a vérszívófilmek rajongóiról feledkeznek meg.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.