Tévétorrent

The Michel J. Fox Show

Tévétorrent

Michel J. Fox visszatérése a képernyőre az önirónia diadala. A nevével fémjelzett sorozat ugyan nem teljes mértékben a színész biográfiáján alapul, de tökéletesen nyílt az utalás: Mike népszerű híradós volt, mígnem Parkinson-kórt diagnosztizáltak nála. Mindennek ellenére úgy dönt, visszatér munkájába, és...

Nincs és, mert a történet ennyi, a családi és munkahelyi komédiához nem kell több. Bűbájos feleség, három különböző korú kölök, egy-két fura rokon és karaktersablonra húzott kolléga. Ez tökéletesen unalmas is lenne, ha nem lenne ott az a bizonyos Parkinson-kór, amelyre komédiát építeni nemhogy bátor, de szinte vakmerő ötlet. Önmagában is nehéz eset: lehet-e, és ha igen, akkor hogyan lehet ilyesmivel viccelni? Ráadásul a nézőnek össze kell raknia azt is, hogy a valóban a betegséggel küzdő Michel J. Fox saját betegségét alakítja. Hogy is lehet akkor ezen nevetni? Rengeteg öniróniával. Plusz azzal, hogy történik itt egy másik nagyon fontos dolog: ugyanis nem a betegség köré szerveződő, mindig szomorú családot látunk, hanem normális, teljesen mindennapi életet élő famíliát. De tényleg nem kapunk semmi eget rengetőt: van sokkal jobb sitcom a műfajban, nem nevetjük halálra magunkat, és ismerjük a sablonokat. Mégis az egész tipikusan nagyon szerethető. Megmosolyogtatással, néhol keserédes derűvel. A lényeg viszont az a mód, ahogyan az önmagunkon és saját bajunkon nevetni tudás megjelenik. Ez pedig tulajdonképpen egészen felemelő. Ráadásul van az egész koncepcióban egy adag feldolgoznivaló, s ez eddig még semminek sem vált hátrányára.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.