Tévétorrent

Hostages

Tévétorrent

Egy évad, a kutyával együtt öt túsz, minimális kreativitás - ennyit mutatott a Hostages. Már a cím sem túl titokzatos, könnyű kitalálni, hogy egy high concept túszdrámáról van szó, amely erősen követi a 24 által kitaposott utat.

A túszejtő szerepében egy máskor túszmentésben jeleskedő FBI-ügynök találja magát, aki így próbál gyilkost keríteni az elnök megöléséhez. Az ötlet kézenfekvőnek tűnik: az elnök műtétre készül, mi sem egyszerűbb, mint megöletni a sebésszel, aki természetesen mindenre kész, ha a családja kerül veszélybe. Kvázi metatúszejtés folyik: a túszszedőt túszul ejtik, hogy túszul ejtsen, hogy... Így menne ez bizonyára tovább, ha nem látnák be a készítők (jobb később, mint soha), hogy nem érdemes ezt további évadokban is erőltetni. A sztori persze még izgalmas is lehetne, bár a tizenöt rész csak a túszejtés napjától az elnök csupán egyszer elhalasztott műtétjéig tart. A figurák viszont oly mértékben elrajzoltak, hogy a néző meg sem próbál belehelyezkedni a történetükbe. Két szerencsétlenkedő tinédzser, egy csalfa férj és az eltartó csúcssebész anya látszólagos idilljéhez kapunk még kiégett zsarut meg álszent elnököt - sem a sablonok, sem a pillekönnyű színészi játék itt nem segít (s a kutya is gyorsan lejátszik). Lehetne jó még a képi világ vagy egyedi a vágás: de csak a kötelező, hosszú fekete képkockás kivárások vannak. Persze ha nem vagyunk túl szigorúak és kedveljük a műfajt, akkor igazából a Hostages az, ami: egyszerű, a zsáner szabályaira épülő túszmese, igyekvő, ám forgatókönyvi béklyóikat leszaggatni képtelen színészekkel.

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.