Tévétorrent

Hostages

Tévétorrent

Egy évad, a kutyával együtt öt túsz, minimális kreativitás - ennyit mutatott a Hostages. Már a cím sem túl titokzatos, könnyű kitalálni, hogy egy high concept túszdrámáról van szó, amely erősen követi a 24 által kitaposott utat.

A túszejtő szerepében egy máskor túszmentésben jeleskedő FBI-ügynök találja magát, aki így próbál gyilkost keríteni az elnök megöléséhez. Az ötlet kézenfekvőnek tűnik: az elnök műtétre készül, mi sem egyszerűbb, mint megöletni a sebésszel, aki természetesen mindenre kész, ha a családja kerül veszélybe. Kvázi metatúszejtés folyik: a túszszedőt túszul ejtik, hogy túszul ejtsen, hogy... Így menne ez bizonyára tovább, ha nem látnák be a készítők (jobb később, mint soha), hogy nem érdemes ezt további évadokban is erőltetni. A sztori persze még izgalmas is lehetne, bár a tizenöt rész csak a túszejtés napjától az elnök csupán egyszer elhalasztott műtétjéig tart. A figurák viszont oly mértékben elrajzoltak, hogy a néző meg sem próbál belehelyezkedni a történetükbe. Két szerencsétlenkedő tinédzser, egy csalfa férj és az eltartó csúcssebész anya látszólagos idilljéhez kapunk még kiégett zsarut meg álszent elnököt - sem a sablonok, sem a pillekönnyű színészi játék itt nem segít (s a kutya is gyorsan lejátszik). Lehetne jó még a képi világ vagy egyedi a vágás: de csak a kötelező, hosszú fekete képkockás kivárások vannak. Persze ha nem vagyunk túl szigorúak és kedveljük a műfajt, akkor igazából a Hostages az, ami: egyszerű, a zsáner szabályaira épülő túszmese, igyekvő, ám forgatókönyvi béklyóikat leszaggatni képtelen színészekkel.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.