Tévétorrent

Hostages

Tévétorrent

Egy évad, a kutyával együtt öt túsz, minimális kreativitás - ennyit mutatott a Hostages. Már a cím sem túl titokzatos, könnyű kitalálni, hogy egy high concept túszdrámáról van szó, amely erősen követi a 24 által kitaposott utat.

A túszejtő szerepében egy máskor túszmentésben jeleskedő FBI-ügynök találja magát, aki így próbál gyilkost keríteni az elnök megöléséhez. Az ötlet kézenfekvőnek tűnik: az elnök műtétre készül, mi sem egyszerűbb, mint megöletni a sebésszel, aki természetesen mindenre kész, ha a családja kerül veszélybe. Kvázi metatúszejtés folyik: a túszszedőt túszul ejtik, hogy túszul ejtsen, hogy... Így menne ez bizonyára tovább, ha nem látnák be a készítők (jobb később, mint soha), hogy nem érdemes ezt további évadokban is erőltetni. A sztori persze még izgalmas is lehetne, bár a tizenöt rész csak a túszejtés napjától az elnök csupán egyszer elhalasztott műtétjéig tart. A figurák viszont oly mértékben elrajzoltak, hogy a néző meg sem próbál belehelyezkedni a történetükbe. Két szerencsétlenkedő tinédzser, egy csalfa férj és az eltartó csúcssebész anya látszólagos idilljéhez kapunk még kiégett zsarut meg álszent elnököt - sem a sablonok, sem a pillekönnyű színészi játék itt nem segít (s a kutya is gyorsan lejátszik). Lehetne jó még a képi világ vagy egyedi a vágás: de csak a kötelező, hosszú fekete képkockás kivárások vannak. Persze ha nem vagyunk túl szigorúak és kedveljük a műfajt, akkor igazából a Hostages az, ami: egyszerű, a zsáner szabályaira épülő túszmese, igyekvő, ám forgatókönyvi béklyóikat leszaggatni képtelen színészekkel.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.