Snoblesse
Amikor a Fidesz-székháznál tüntettünk – Papp Gáspár, a Katalizátor-díj projektkoordinátora
Február 9-én a Trafóban adják át - Motor és Művészet kategóriában - a díjakat.
(2014-01-30)
Február 9-én a Trafóban adják át - Motor és Művészet kategóriában - a díjakat.
Ahogy közeledik a 2014-es parlamenti választás napja, úgy tudatosul a nyilvánosság egyre nagyobb köreiben az új választási rendszer sok kisebb-nagyobb csapdája. Az elmúlt hetekben a nemzetiségi választójog körüli furcsaságokra csodálkoztak rá az érintettek - sokak számára csak most vált világossá, hogy a nemzeti kisebbségek számára létrehozott parlamenti képviselet valójában mégsem az, aminek látszik.
Bizonyos műsorokról nem lehet kritikát írni, vagy ha lehet is, nem lenne szabad. A kritikában ugyanis, még a megsemmisítőnek szánt kritikában is, mindig ott rejlik a legitimálás gesztusa, amely ha nem is a konkrét tárgyat, de legalább a műfaj létét és belső szabályrendszerét elismeri.
A miniszterelnök 2011 szeptemberében bejelentette az IMF-EU-hitelek visszafizetését. Végre, dobbant meg a biztos pártválasztók felének a szíve - de aztán mégis újra beálltunk a sorba egy új IMF-hitelért. Nem, nem a globális ellenségképünk változott, csak éppen az európai adósságválság és az unortodox intézkedéseink miatt rosszul mentek a dolgaink, így pár hónapra felfüggesztettük a szabadságharcot.
- Mon ami - fejtegetem a Fizetőpincérnek -, hosszas tapogatózás után, a helyszínrajz vázlatos lefektetése és a figurák pasztelles felléptetése végeztével szerintem legfőbb ideje, hogy végre belevágjak az Első Számla kiegyenlítésekor ígért vállalkozásomba, és elkezdjem ezen ivószoba kandi szájú közönsége és mindenekelőtt a magam szórakoztatására sorsdöntőnek ígérkező előadás-sorozatomat a nemzetközi, de legkivált a Magyar Mámor történetéről. És eljött az ideje a mai első fröccsnek is.
Bár szerdán, a lapunk nyomdába adása utáni és megjelenése előtti napon a főváros közgyűlése éppen arról határozott, hogy hol mindenhol nem lehet még óriásplakátokat elhelyezni a választási kampány során, igyekezetük leginkább vakításként értelmezhető, hiszen Budapest jó ideje tele van választási plakátokkal - leginkább kormánypártiakkal, de láthatjuk mosolyogni Bokros Lajost éppúgy, mint rossz színben feltűnni Simicska Lajost.
Az elmúlt hétvégén ismét tüntetések voltak több brazil városban a labdarúgó-világbajnokság magas költségei miatt. Tömegekről aligha van szó, hiába állítja ezt angol nyelvű honlapján és nyilatkozataiban az Anonymous Brazil, de azért jó néhányan bírálják az idei futballvébét a rendező országban. Pontosabban: van, aki magát az eseménysorozatot ellenzi, elsősorban a ráfordított közpénzeket, amelyeket az egészségügyi, oktatási intézmények, a tömegközlekedés fejlesztésére is lehetne költeni. Mások - ellenkező alapállásból - az előkészületek körüli zűrzavart helytelenítik gyakorlatias okokból, s a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA), illetve Brazília elpackázott lehetőségéről beszélnek, a kormány felelősségét hangoztatva.
Az elkövetkező években 7,1 milliárd állami forintra biztosan számíthat a Deutsch fivérek által elnökölt, igazgatott, birtokolt MTK-birodalom, amelynek ékköve a Várszegi Gábor kiválása után megvásárolt labdarúgóklub.
A cigányok integrációjának előmozdítására létrehozott talányos kutatóintézetről szóló összeállításunk második részében azt vizsgáljuk, hogy van-e esély az összességében 11 milliárd forint keretösszegű uniós támogatás hasznosulására.
Öt-hat éven belül kerülhet teljesen állami kézbe a tankönyvkiadás az e feladattal megbízott állami szerv vezetője szerint. A piaci szereplőknek addig maradnak a miniszteri pályázatok, bár az átmeneti időszak pontos koreográfiája még nem tisztázott. És az általánosban jönnek az ingyen tankönyvek!
A volt miniszterelnököt az atomügyi nagykoalícióról kérdeztük, meg arról, milyen tárgyalópartner volt annak idején Putyin.
A paksi bővítés ellentételezéseként további két évvel, 2017-ig meghosszabbítja a Gazprom és a magyar állam közti hosszú távú szerződést Oroszország. Ezáltal valóban fenntartható maradhat Orbán Viktor rezsicsökkentő politikája, cserébe csupán egy apróságot, egy minimum 3500 milliárd forint értékű erőműbővítést kért a Roszatomnak Vlagyimir Putyin. Elmeséljük, hogy kötötte meg a magyar miniszterelnök „az elmúlt negyven év legjobb üzletét”.
Egyszerű emberek története egyszerű nyelven, termelőszövetkezeti tömegtornával, kaszaakrobatikával és fülledt népzenével. Szemnek, fülnek balzsamos ragacs, igazi formabontó, de leginkább szakmapukkasztó előadás megint.
Jobbak-e a zsidó férfiak az ágyban? Erősítse-e a kiválasztottságtudatot a kiválasztott nép színháza? Mi történik a bezsiduláson? Hogy kerül a kereszt a zsidó hátára? Ilyesmikről beszélgettünk a Gólem Színház alapítójával.
Nehéz megmondani, hogy a kortárs színház posztdramatikusnak is nevezett ötlet- és geggyűjteményei, stíluskevercsei, petárdázó prózai-zenés humoreszkjei mitől lesznek tartalmasak vagy üresek. Két dologra gyanakszom, felidézve mindazt a sok jót, amit az elmúlt két évtizedben ez a stílus kitermelt (Marthalertől Bodó Viktorig).
Hangos sikerek, a magánszféra és a közszféra szoros együttműködése, minden időben jó politikai kapcsolatok, gátlástalan önreklám és határozott önérvényesítés jellemezte eddig KERO® hosszú igazgatói működését.
Az amerikai alternatív country Bill Callahan és David Eugene Edwards mellett legjelentősebb alakjának pályaíve jól szemlélteti a zsáner alkalmatlanságát a nagyobb tömegek általi fogyasztásra. Will Oldham a 90-es évek eleje óta (Palace Brothers, Palace Music, 1999 után pedig Bonnie "Prince" Billy fedőnéven) közel húsz, a szaksajtóban gyakorlatilag kivétel nélkül lelkesen fogadott nagylemezt jelentetett meg, de még akkor sem tudott kilépni a relatív ismeretlenség és a háromszáz fős klubok világából, amikor a császárok császára, Johnny Cash duettverzióban lemezre vette meghatározó számát, az I See A Darknesst.
Hogy a Pixies pontosan miért is volt a nyolcvanas évek végének, ill. a kilencvenes évek elejének legfontosabb és egyúttal legjobb (ami páratlan teljesítmény) rockzenekara, arról tényleg oldalakat lehetne megtölteni, úgyhogy mi most maradjunk annyiban, hogy olyan szégyentelenül fülbemászó és olyan megfoghatatlanul szürreális, neurotikusan elvisított popszámokat senki nem írt a korszakban, mint a még száz kiló alatti és némi frizurát is felmutató Frank Black.
"Úgy terveztem, hogy felkeresem azokat a településeket, ahol többségben romák laknak, és végigmegyek az utcán, ahogy anno Erdélyben gyűjtöttünk. Megkérdezem, vannak-e zenészeik. Kik szoktak muzsikálni, ha bál van? Mintha egy elképesztő mesébe csöppentem volna." Bemutatjuk Both Miklós nagyszerű kezdeményezését.
A zenekarok általában az első vagy a sokadik lemezüknek nem szoktak címet adni, és viszonylag kevés példa van arra, hogy valaki a második albumát jelenteti meg szimplán a saját neve alatt. A Los Angelesben székelő, kizárólag női tagokból álló Warpaint a ritkább vonulathoz csatlakozott, aminek az is oka lehet, hogy a 2010-es, The Fool című bemutatkozásukat követően viszonylag nehezen sikerült előrukkolniuk a folytatással.
Régen volt, s talán igaz sem volt, hogy az opera világában hajdanán a külcsín, az énekesek testi szépsége mellékes körülménynek számított. Tudjuk, ma már garantáltan nem így áll a helyzet, s első pillantásra éppen e fejleményt bizonyítja Anna Netrebko és Dmitri Hvorostovsky koncertje, amelyre tavaly nyáron, a másfajta tömegrendezvények révén ismerős Vörös téren került sor.
Az ördög tragédiája (München, 2010) a madáchi alapmű egyes jeleneteinek szabad parafrázisait fűzte egybe. A Paradise reloaded (Bécs, 2013) Az ördög tragédiájának egyik mellékszereplőjével meséltette újra az ősapa tragédiáját. A továbbcsiszolt változatban (Budapest, 2014) mintha csak a darab végére kitett kérdőjel lenne gránitba vésve.
Végre a mozikban a Joey, a kenguru forgatókönyvírójának, a Vér és csokoládé producerének, a Hangyák gatyában zeneszerzőjének, az Amíg te voltál focus pullerjének és a Vidéki élet díszlettervező-asszisztensének új filmje, de az Underworld: A vérfarkasok lázadása több kreatív szakembere is részt vett a produkcióban.
Az utóbbi idők mainstream animációi feltűnően nagy gondot fordítottak arra, hogy a gyereket és a szülőt egyként lenyűgözzék. Peter Lepeniotis nem vesződik ilyesmivel.
A hétfőn induló berlini nemzetközi filmfesztivál rövidfilmes mezőnyében versenyez az Arany Medvéért Bucsi Réka tízperces digitális rajzfilmje, a Symphony No. 42. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tavaly diplomázott rendezőjével a Berlinbe vezető útról beszélgettünk.
Most, midőn egy merő izgalomban égünk, hogy akkor Lars von Trier a bolondját járatja-e velünk, vagy véresen komoly A nimfomániás minden kockája, szóval ezekben a zaklatott időkben könnyen megfeledkezhetünk Shakespeare közeli ismerőséről, Kenneth Branaghról, aki mostanában nem a bárd szavaival, hanem mindenféle hollywoodi műfajokkal próbálkozik, s teszi mindezt rendezőként.
A hegyi tónál felújításra váró nyaraló egyetlen lakója egy megnyerő modorú, határozott fellépésű német doktor. Először a szállodát üzemeltető család éles eszű, érdeklődő kislányával köt barátságot, majd az ikreket váró asszony jóindulatát vívja ki, végül a gyanakvó férjet is maga mellé állítja.
A kötet elején megkapjuk a manapság elkerülhetetlennek tűnő Esterházy-mottót. Ez Valachi Anna szerint azt hivatott érzékeltetni, hogy az "apa nélkül, női környezetben nevelkedett József Attila kisgyermekkora óta nélkülözte a családi férfimintát, amellyel azonosulva - vagy azt akár elutasítva -, maszkulin jellegűvé formálódhatott volna nemi identitása".
Írói indulása óta műfajokkal kísérletezik: írt történeti szatírát, társadalmi lektűrt, irodalmi paródiát és rémhistóriát. Ifjúsági regénye tavaly gyerekkönyves sikerlistánk élénk végzett. A Gondolatolvasó egy trilógia második kötete, mely az 1848-as szabadságharc utáni emigráns magyarság körében játszódó Nyughatatlanok szálait viszi tovább.
A magyar kortárs képzőművészeti élet egyik legmeghatározóbb alakja az ezredforduló táján újította meg festészeti nyelvét, azaz az absztrakt "tojásfejeket" elhagyva a figurális, "realista" ábrázolás felé fordult. Mára már nem a radikális lépés feletti döbbenet foglalkoztatja a szakmát és a közönséget, hanem azok a sorozatok, amelyeket Birkás a jól dekódolható műcsoportok (etnikai konfliktusok, zavargások újságcikkekből kiemelt képeinek átdolgozása, művészetelméleti szövegek beemelése a képbe) mellett hozott létre.
Tunéziáról a többségnek a napfény, a sivatag és a nyaralás jut eszébe, nem feltétlenül a gasztronómia sokszínűsége. Pedig ha túljutunk a kuszkusz (persze speciális edényben gőzölve) - harissza (Tunézia csilipasztája) - brik (ezzel-azzal megtöltött, ropogós tésztabatyuk) hármasán, ismeretlen és rendkívül izgalmas kulináris világ tárul elénk.
Napjaink egyik legösszetettebb, leginkább szerteágazó és vitatott diéta- és életreform-mozgalma a "paleo" - figyelemre méltó tapasztalatokkal és megannyi követővel
Budapest legrégebbi, eredeti formájában megmaradt szállodájában is megrendezik ma, délután négytől a Nyitott Szállodák Éjszakáját. Az Astoria valaha a legfelkapottabb helynek számított, jelenleg megbízható színvonalú felső középkategóriás hotel. A története viszont páratlan; a szereplők között Károlyi Mihály, Schmitt Pál és a Gestapo is megfordul.
Magyarország második helyen áll Európában az öngyilkosságok arányát tekintve, hazánkban évente mintegy 2500 ember hal meg így. A serdülőkori megelőzés lehetőségeiről, tabukról és tévhitekről beszélgettünk a téma szakértőjével, aki egy átfogó uniós projekt (SEYLE) eredményeit ismertette a Magyar Pszichiátriai Társaság VIII. Nemzeti Kongreszszusán.
Egy évad, a kutyával együtt öt túsz, minimális kreativitás - ennyit mutatott a Hostages. Már a cím sem túl titokzatos, könnyű kitalálni, hogy egy high concept túszdrámáról van szó, amely erősen követi a 24 által kitaposott utat.
Egy étterem két étlappal - az Ételhordó munkatársa átnyálazta a bennfentes ételsort.