Tévétorrent

Sherlock - 3. évad

  • - kg -
  • 2014. március 13.

Tévétorrent

Sherlock felmegy a mennyországba, de mert alapvetően untatja a halál és a túlvilági lét egyhangúsága, visszatér a Baker Streetre az ő hű Watsonjához. Mindenkinek van egy teóriája, hogy Sherlock hogyan verte át a halált a második évad végén, és ezek közül a legszórakoztatóbbakat, mintha kívánságműsor lenne, a Sherlock-rajongók kérték, el is játsszák a harmadik évad (újabb három, játékfilmnyi epizód) elején.

A viszontlátás alkalmából rendezett örömünnep hosszabbra is nyúlik a kelleténél, a készítők maguk is átmentek rajongóba, s már a show elején pezsgőt bontanak; két évad szárnyalása után - oh, well - mi baj is történhetne! Legfeljebb annyi - oh, well! -, hogy a szárnyalásról lemarad egy ékezet, de nem marad le, mert a második részre mindenki összeszedi magát és mindannyiunk kedvenc, magasan funkcionáló szociopatája (Sherlock diagnózisa) valóban elkezd magasan funkcionálni; ebben az évadban látható a tévétörténelem legcsavarosabb esküvője, mely az esküvős romkomok paródiájának éppúgy remek, mint zárt szobás rejtélynek és magasan funkcionáló bromance-nek (férfibarátságot megéneklő eposznak). A harmadik részre pedig egy igazi, Sherlockhoz méltó ellenfél is befut, de a magánéleti frontokon is folyamatos az ötletáradat, talán csak Sherlock karosszékéről nem derül ki, hogy korábban valaki más volt; mondjuk egy oroszoknak kémkedő sámli. Ha minden ilyen színvonalon folytatódik, a következő londoni világjátékokon már nem is James Bond, hanem Sherlock fogja jelképezni Cool-Britanniát. Miért is bajlódnánk Bonddal, amikor a sokkal menőbb Sherlock is kéznél van.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.