Tévétorrent

Intelligence

Tévétorrent

Michael Seitzman sorozata egy mai cyber-Manhattan Projektként aposztrofált kormányzati program körül bonyolódik, melynek eredményeképpen megszületik a hírszerzés új generációja. Gabriel (Josh Holloway) agyába egy szupercsipet ültetnek, melynek hála hősünk a világ összes digitálisan rögzített adatához hozzáfér, valóságos cyber-Sherlockként olvasva környezetét.

Gabriel hiperérzékeny és felfokozott agyműködése a cselekményvezetésre is kihat: a más sorozatokban megszokott, valamivel lomhább nyomozati fázis itt felgyorsul, ami elképesztő mennyiségű információtömeget eredményez. Ennek átadását minél hatékonyabbá és gyorsabbá kell tenni a nézők számára is, ezért az alkotók gyakran élnek a walk-and-talk technikával (a rohangáló szereplők hadarva ránk ömlesztik az új információkat). A sietve elővezetett adatrengeteg egyfajta áldinamizmus érzetét kelti, és ideig-óráig segít elrejteni a logikai bakikat is.

Érdekes módon a széria agyontechnicizált világában fontos szerephez jutnak az érzelmek: Gabrielt a chip nem elemberteleníti, de még intenzívebb emocionális élményekkel ajándékozza meg. A sorozat bővelkedik erős nőalakokban is: intuíciójuk/érzelmeik révén hatékonyak, sokszor átveszik a férfiak szerepét, és felül is kerekednek rajtuk.

Az Intelligence erőteljesen patrióta húrokat penget - ami még nem is volna szokatlan egy amerikai sorozatban -, viszont leplezetlenül dicsőíti az amerikai hírszerzési gyakorlatot és az egyébként aggályos korlátlan adathozzáférést/kiberhadviselést. Teszi mindezt leegyszerűsítő és demagóg politikai üzenetek traktálásával párosítva.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.