Tévétorrent

Intelligence

Tévétorrent

Michael Seitzman sorozata egy mai cyber-Manhattan Projektként aposztrofált kormányzati program körül bonyolódik, melynek eredményeképpen megszületik a hírszerzés új generációja. Gabriel (Josh Holloway) agyába egy szupercsipet ültetnek, melynek hála hősünk a világ összes digitálisan rögzített adatához hozzáfér, valóságos cyber-Sherlockként olvasva környezetét.

Gabriel hiperérzékeny és felfokozott agyműködése a cselekményvezetésre is kihat: a más sorozatokban megszokott, valamivel lomhább nyomozati fázis itt felgyorsul, ami elképesztő mennyiségű információtömeget eredményez. Ennek átadását minél hatékonyabbá és gyorsabbá kell tenni a nézők számára is, ezért az alkotók gyakran élnek a walk-and-talk technikával (a rohangáló szereplők hadarva ránk ömlesztik az új információkat). A sietve elővezetett adatrengeteg egyfajta áldinamizmus érzetét kelti, és ideig-óráig segít elrejteni a logikai bakikat is.

Érdekes módon a széria agyontechnicizált világában fontos szerephez jutnak az érzelmek: Gabrielt a chip nem elemberteleníti, de még intenzívebb emocionális élményekkel ajándékozza meg. A sorozat bővelkedik erős nőalakokban is: intuíciójuk/érzelmeik révén hatékonyak, sokszor átveszik a férfiak szerepét, és felül is kerekednek rajtuk.

Az Intelligence erőteljesen patrióta húrokat penget - ami még nem is volna szokatlan egy amerikai sorozatban -, viszont leplezetlenül dicsőíti az amerikai hírszerzési gyakorlatot és az egyébként aggályos korlátlan adathozzáférést/kiberhadviselést. Teszi mindezt leegyszerűsítő és demagóg politikai üzenetek traktálásával párosítva.

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.