Tévétorrent

Chicago PD

  • Szabó Ádám
  • 2014. március 20.

Tévétorrent

A chicagói tűzoltók viszontagságai után - illetve inkább közben - a rendőrökre is rávetül az NBC vigyázó szeme. A Lángoló Chicago oldalhajtása a szintén remek testvérszériánál feszesebb, ütősebb és jobban is karcol - végtére is a "bűn városában" vagyunk.

Középpontban a városi rendőrség egyik hírszerzési osztálya áll - a csapat nincs olyan színes-szagos, ahogy azt a hasonló sorozatokban megszokhattuk, mégis kedvelhető arcokból áll, s remekül működik közöttük a kémia. A főnök persze kimagaslik. Jason Beghe Frank Voightja igazi tökös, régimódi profi, akiről már az első pillantásra tudhatjuk: a cél érdekében bármikor az erkölcsi szürkezónába téved, lelkiismeret-furdalás nélkül vágja ki a gyanúsított szemét további információkért, vagy köt kétes alkukat alvilági figurákkal. A fején olvadó vaj tömege akár több tucat rész mellékszál-munícióját adhatja, még úgy is, hogy részenként alig pár homályos perc jut erre a vonalra. A Chicago PD nem az a lelkizős széria: a figurák hétköznapi élete épp csak közlésszinten, tónusszerűen van jelen.

A mű a realista igényű akciósorozatokhoz sorol be, s ezt nem féktelen kézikamerázással és egyéb olcsó eszközökkel kívánja elérni. A készítők úgy számoltak, hogy az élvezet két kanállal érkezik, mi pedig szoros árukapcsolással párhuzamosan követjük a chicagói tűzoltók és rendőrök életét: előbbi az érzelmi kielégülésért, utóbbi az adrenalinért felelős. Ettől függetlenül a Chicago PD nemhogy megállja a helyét magában is, de a város parkőreinek vagy jegyellenőreinek spin-off kalandjaira már nem is vagyunk kíváncsiak, annyira jóllakunk tőle.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.