A Fidesz újabb gyomrost vitt be a magyar történelemnek

  • narancs.hu
  • 2015. október 12.

Villámnarancs

A kormánypárt legújabb közleményében megint Gyurcsányt támadja, de a pofon a magyar gazdákon csattan.

A Fidesz már öt éve van hatalmon, de még mindig nem tudott lehasadni a gyurcsányozásról. Legújabb közleményükben ezt írják: „Szigetvári Viktor, Gyurcsány Ferenc és társaik a magyar földet külföldiek, zöldbárók kezére akarják játszani, ahogyan ez már más európai uniós országokban megtörtént. Azok, akik Brüsszellel karöltve a korlátlan bevándorlást akarják Magyarországra erőltetni, most azon vannak, hogy külföldi kézre játsszák a magyar termőföldet.”

Megszokhattuk az ilyet, mondhatnánk, szóra sem érdemes. Ám van a közleményben egy mondat, vagyis inkább jelmondat, ami nem Gyurcsányt, Szigetvárit sértegeti. Mert amikor azt írják: „Legyen a föld azé, aki megműveli: a magyar gazdáké”, a híres 1945-ös földreformot idézik meg, melynek során megszűnt a nagybirtokrendszer, és 642 ezren kaptak összesen mintegy 3 millió hold földet.

Most meg?

Kérdezzék csak meg például Mészáros Lőrincet. Vagy Tiborcz Istvánt. Vagy Garancsi Istvánt. Vagy Flier Jánost. Vagy… de hagyjuk már, tudja mindenki, kiről s miről beszélünk.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."