A magyar kormány úgy védi meg a Jobbik alelnökét, hogy jól kiszúr „édes erdélyi testvéreinkkel”

  • narancs.hu
  • 2016. május 14.

Villámnarancs

Amit az USA-val és Ukrajnával szemben nem mertek, most meglépik egy EU-tag felé – különösebb tét nélkül.

A magyar kormány nagy bátran kitilt az országból valami romániai ultranacionalista idiótát, bizonyos Bogdan Diaconut, a Vlad Tepes Őrjárata (vö. Magyar Gárda) és az Egységes Románia Párt vagy inkább pártkezdemény alapítóját. S teszi ezt azért, mert Románia tavaly októberben kitiltotta Szávay Istvánt, a Jobbik alelnökét, aki parlamenti képviselő is egyben, s hát ezt aztán má’ mégse hagyhassuk’. Ahogy Szávay a Népszabadságnak már el is dicsekedett: Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes már tájékoztatta is őt arról, hogy „a kormány lépése válasz az ő kitiltására”.

S ahogy a napilap is emlékeztet rá, ugyanezt nem lépte meg az Orbán-kabinet, amikor Széles Gábort kitiltották Ukrajnából, akkor meg pláne nem, amikor Tolmács Vida Ildikót és nagyszámú társát az USA, pedig akkor épp kormányzati szinteken ment nagyban a szájalás a válaszlépésekről…

false

De félreértés ne essék, akarja a fene megvédeni a magyar kormánytól Diaconut. Anélkül, hogy túlságosan beleástuk volna magunkat a csávó pályájába, elég nyilvánvaló, hogy kiről van szó. Egy sötét megszállottról, aki még veszélyes is lehet. Kire?

Mert Diaconunak esze ágában sincs Magyarországra jönni. A román szélsőjobbnak ugyanis ebben speciel eltérnek a szokásai a magyar szélsőjobbtól, naná, hogy „történelmi okokból”: míg a magyar nackósok kedvvel járnak tájolni a határon túlra, addig román (szlovák stb.) kollégáiknak nem kell átlépniük a határt, hogy nemzetiségi ellentéteket szítsanak. Ott vannak nekik a magyarok helyben…

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.