A magyar politika még a bulvárnál is durvábban reagál Nancy halálára

  • narancs.hu
  • 2015. május 9.

Villámnarancs

Meggyilkoltak egy lányt, a bulvársajtó szügyig gázol a mocsokban. De a politika még a bulvárnak is alámegy, s szimpla politikai haszonszerzésre próbálják felhasználni a tragédiát.

„Már évekkel ezelőtt elkezdtek találkozgatni. Akkor Nancy még fiatalkorú volt, de a szóban forgó politikust ez nem zavarta. Imádja az olyan típusú lányokat, mint ő volt. Szőke, törékeny. Igazi Barbie baba” – közli a Bors az Akácfa utcában meggyilkolt 19 éves lány kapcsán, mondanunk sem kell, hogy ismeretlen forrásra támaszkodva. Hozzáteszik azt is, hogy a bizonyíték megtekinthető az áldozat telefonján, ami a rendőrség birtokában van.

Persze konkurencia nem hagyhat annyiban egy ilyen súlyos állítást, és nem is hagy. A Blikk azzal jön, hogy telefon nincs is a rendőrség birtokában, mivel azt – feltehetően a gyilkos – ellopták.

E pitiáner „hírharcot” tényleg csak befogott orral és forgó gyomorral lehet nyomon kísérni, és aki ebben részt vesz, ugyanúgy szégyenletes és kegyeletsértő disznóság részesévé válik, mint az említett sajtótermékek.

Nem is Magyarországon élnénk, ha a témára nem ugrott volna azonnal rá a politika. Milyen az már, hogy az Index újságíróját felhívja telefonon egy szocialista képviselő, azzal hogy nem őróla van szó, ellenben sejti (!), hogy egy befolyásos fideszes politikus lehet az illető. Ja, majd pont egy másik szoci… És ezzel még mindig nincs vége. Az Index tegnap már arról írt, hogy „Gőgös Zoltán elnökhelyettes jelezte az elnökségi tagoknak, hogy az MSZP nem érintett az ügyben. Az MSZP-sek arról beszéltek, hogy ha szocialista politikust videóztak volna le Nancyvel, és a rendőrségnek megvan a felvétel, akkor már rég kint lenne a név a sajtóban”, illetve, hogy „a Fidesz felől elindult egy olyan pletyka, amely egy magas rangú MSZP-sről szól”.

Csak emlékeztetőül: Gyilkosság történt, meghalt egy 19 éves lány…

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.