A Városligetben kaszál a kazah konzul

  • narancs.hu
  • 2016. június 20.

Villámnarancs

Fideszes belháború dúl a Városliget újraosztásáért. Jelentős erők vonultak matracokra.

Több mint egymilliárd forint összegű kártérítési pert indított a Petőfi Csarnokot bérlő Cortina Service Kereskedelmi, Vendéglátó és Szolgáltató Kft. a Városliget Zrt. és a fővárosi önkormányzat ellen – írja remek összefoglalójában a Népszabadság.

A küzdő felek közt húzódó szálak, mondjuk, Baán Lászlótól húzódnak el egészen Kubatov Gáborig, de nem is ez a legérdekesebb a történetben, hanem a lábjegyzet. Az írás ugyanis említ egy mindössze havi 100 ezer HUF-ért bérelt beizlit 800 négyzetméteres kerthelyiséggel. Kitől, kitől? Az államtól bérlik ennyiért. A beszámoló vonatkozó része különösen szép, és csattanóra is végződik.

„Maradhat a szintén 2011-ben pályázatot nyerő Monsoon Rain Kft. is, sőt a Városliget Zrt.-vel és a zuglói önkormányzattal egyetértésben most újította fel a szintén a ligetben lévő Nyereg Itatót. A vendéglátóhely és a hozzá tartozó 800 négyzetméteres kert bérbeadására a Városliget-törvényt benyújtó Papcsák Ferenc még zuglói polgármesterként tett javaslatot annak idején.

A Monsoon havi százezer forintos bérleti ajánlatával nyert, holott az ügyben feljelentést tevő LMP szerint a Városliget más pontján a havi kétmilliós díj se ritka. A szerződés szintén hosszú távra, 2029. december 31-ig szól. A szerződésbe a cég elővásárlási jogát és a felújítási kötelezettséget is belefoglalták. Az utóbbinak most tett eleget.

A Monsoon Rain többségi tulajdonosa a Food Style Kft., amely egyúttal az összes fővárosi gyógyfürdő büféjét üzemelteti. A Food Style tulajdonosa a L. A. C. Holding Zrt., ennek vezérigazgatója, Horváth László az első Orbán-kormány alatt a Magyar Fejlesztési Bank igazgatótanácsának tagja volt, most tiszteletbeli kazah konzul.”

Oszt’ jónapot’!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.