Ordas nagy kamu volt, hogy a mai Bildben Rogán-interjú lesz

  • narancs.hu
  • 2016. június 20.

Villámnarancs

Pedig épp e „nagy társadalmi fontosságú” „interjú” miatt maradt el a szembesítés Portikkal.

Amikor Rogán Antal azzal mentette ki magát a Juhász Péterrel folyó pere egyik izgalmas fordulójáról, tudniillik a Portik Tamással eszközlendő szembesítés alól, hogy épp nagy társadalmi fontosságú interjút ad a Bild című német lapnak, azt azért elég biztosra lehetett venni, hogy ha a bíróság nem is, a sajtó bizonyosan utána fog nézni ennek az elve gyenge lábakon álló (nagy magyar társadalmi fontosság = Bild.de) alibinek.

Nos, a Magyar Nemzet meg is tette.

S érdekes dolgok derültek ki, mert mint írják „se híre, se hamva annak a Rogán Antallal készült Bild-interjúnak, amelynek megjelenését korábban hétfőre várta a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Miután nem találtuk a mai lapszámban az interjút, felhívtuk a kabinetirodát, ahol a Kormányzati Tájékoztatási Központ munkatársa arról számolt be, hogy az általunk keresett cikk már valójában szombaton megjelent a Bildben. A tájékoztatás értelmében tehát az a cikk, amelyről azt mondták szombaton, hogy megjelenését hétfőre várják, valójában az a nyúlfarknyi írás, amely a Bild internetes szájtjára már péntek éjjel kikerült, és a nyomtatott lapban pedig másnap jelent meg.

Ez a cikk azonban nem interjú, hanem egy rövid tudósítás Rogán Antal találkozójáról Markus Söder bajor államminiszterrel és Armin Laschet CDU-alelnökkel, valamint arról, hogy a magyar kormány fizetett hirdetésben kampányol majd a brexit ellen a Daily Mail című brit bulvárlapban”.

Nos, ennyit a társadalmi fontosságáról, Rogán (minisztériumának) szavahihetőségéről, s főleg a mai magyar közállapotokról. Hogy az orcátlanságról már ne is beszéljünk.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.