Ordas nagy kamu volt, hogy a mai Bildben Rogán-interjú lesz

  • narancs.hu
  • 2016. június 20.

Villámnarancs

Pedig épp e „nagy társadalmi fontosságú” „interjú” miatt maradt el a szembesítés Portikkal.

Amikor Rogán Antal azzal mentette ki magát a Juhász Péterrel folyó pere egyik izgalmas fordulójáról, tudniillik a Portik Tamással eszközlendő szembesítés alól, hogy épp nagy társadalmi fontosságú interjút ad a Bild című német lapnak, azt azért elég biztosra lehetett venni, hogy ha a bíróság nem is, a sajtó bizonyosan utána fog nézni ennek az elve gyenge lábakon álló (nagy magyar társadalmi fontosság = Bild.de) alibinek.

Nos, a Magyar Nemzet meg is tette.

S érdekes dolgok derültek ki, mert mint írják „se híre, se hamva annak a Rogán Antallal készült Bild-interjúnak, amelynek megjelenését korábban hétfőre várta a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Miután nem találtuk a mai lapszámban az interjút, felhívtuk a kabinetirodát, ahol a Kormányzati Tájékoztatási Központ munkatársa arról számolt be, hogy az általunk keresett cikk már valójában szombaton megjelent a Bildben. A tájékoztatás értelmében tehát az a cikk, amelyről azt mondták szombaton, hogy megjelenését hétfőre várják, valójában az a nyúlfarknyi írás, amely a Bild internetes szájtjára már péntek éjjel kikerült, és a nyomtatott lapban pedig másnap jelent meg.

Ez a cikk azonban nem interjú, hanem egy rövid tudósítás Rogán Antal találkozójáról Markus Söder bajor államminiszterrel és Armin Laschet CDU-alelnökkel, valamint arról, hogy a magyar kormány fizetett hirdetésben kampányol majd a brexit ellen a Daily Mail című brit bulvárlapban”.

Nos, ennyit a társadalmi fontosságáról, Rogán (minisztériumának) szavahihetőségéről, s főleg a mai magyar közállapotokról. Hogy az orcátlanságról már ne is beszéljünk.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.