Ordas nagy kamu volt, hogy a mai Bildben Rogán-interjú lesz

  • narancs.hu
  • 2016. június 20.

Villámnarancs

Pedig épp e „nagy társadalmi fontosságú” „interjú” miatt maradt el a szembesítés Portikkal.

Amikor Rogán Antal azzal mentette ki magát a Juhász Péterrel folyó pere egyik izgalmas fordulójáról, tudniillik a Portik Tamással eszközlendő szembesítés alól, hogy épp nagy társadalmi fontosságú interjút ad a Bild című német lapnak, azt azért elég biztosra lehetett venni, hogy ha a bíróság nem is, a sajtó bizonyosan utána fog nézni ennek az elve gyenge lábakon álló (nagy magyar társadalmi fontosság = Bild.de) alibinek.

Nos, a Magyar Nemzet meg is tette.

S érdekes dolgok derültek ki, mert mint írják „se híre, se hamva annak a Rogán Antallal készült Bild-interjúnak, amelynek megjelenését korábban hétfőre várta a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Miután nem találtuk a mai lapszámban az interjút, felhívtuk a kabinetirodát, ahol a Kormányzati Tájékoztatási Központ munkatársa arról számolt be, hogy az általunk keresett cikk már valójában szombaton megjelent a Bildben. A tájékoztatás értelmében tehát az a cikk, amelyről azt mondták szombaton, hogy megjelenését hétfőre várják, valójában az a nyúlfarknyi írás, amely a Bild internetes szájtjára már péntek éjjel kikerült, és a nyomtatott lapban pedig másnap jelent meg.

Ez a cikk azonban nem interjú, hanem egy rövid tudósítás Rogán Antal találkozójáról Markus Söder bajor államminiszterrel és Armin Laschet CDU-alelnökkel, valamint arról, hogy a magyar kormány fizetett hirdetésben kampányol majd a brexit ellen a Daily Mail című brit bulvárlapban”.

Nos, ennyit a társadalmi fontosságáról, Rogán (minisztériumának) szavahihetőségéről, s főleg a mai magyar közállapotokról. Hogy az orcátlanságról már ne is beszéljünk.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.