Akkor van itt veszélyben a haza, ha a kormánynak épp kapóra jön

  • narancs.hu
  • 2016. november 6.

Villámnarancs

És azt a viccet ismerik, hogy nemzetbiztonsági kockázat?

„Arra kérjük Vona Gábort, hogy most már ne beszéljen mellé, hanem tisztázza az egyre rejtélyesebb és zavarosabb ügyeket” – mondta pénteken Hollik István, a Fidesz–KDNP képviselője, s arra kérte az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságát, hogy vizsgálja ki Gyöngyösi Márton jobbikos képviselő rejtélyes találkozóját a Győrkös István szervezte katonai kiképzőtábor egyik parancsnokával, mert erős a gyanú, hogy nemzetbiztonsági kockázatot is rejt magában ez a kapcsolat.

Gyöngyösi Márton

Gyöngyösi Márton

 

Mások viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy erős a gyanú, hogy akkor kerülnek elő bizonyos információk, amikor azok nem a nemzetbiztonsági kockázat megelőzését, hanem a kormánypárt érdekeit szolgálják.

Ha ugyanis figyelembe vesszük azt, amit az ATV-nek mondott Tarjányi Péter nemzetbiztonsági szakértő, akkor elég egyértelmű, hogy a Népszavában megjelent fotó miatt már

sokkal korábban kérdőre kellett volna vonni

Gyöngyösit.

Tarjányi szerint ugyanis nem a politikust, hanem a beszélgetőpartnerét figyelhették, és ha valóban nemzetbiztonsági kockázatot jelentett volna a Hídfő újságírója, akkor a hatóságoknak figyelmeztetniük kellett volna a politikust.

Vagy talán akkor még teljesen magától értetődő volt, hogy egy országgyűlési képviselő – ahogy a Népszava írja – bizalmasan tárgyal a hungarista mozgalom egyik prominensével, illetve

a nyíltan oroszbaráttá vált szélsőjobbos

„fiókszervezetek” képviselőjével?

Úgy tűnik, igen. Hollik István talán erről is ejthetne néhány szót, ha már ennyire felháborodott, és a nemzetbiztonsági bizottság után kiabál.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.