Az első Orbán-kormány kommunikációs tanácsadója lett az SZFE Elméleti Intézetének vezetője

  • 2020. december 3.

Villámnarancs

Hvg.hu: Antal Zsolt a Fidesz választási kampányfilmjeit gyártó cégnél kezdte.

"Antal Zsolt a Fidesz választási kampányfilmjeit gyártó cégnél kezdte a pályáját, majd a Fidesz-kormány kommunikációs tanácsadója lett" - írja a Színház- és Filmművészeti Egyetem Elméleti Intézetének frissen kinevezett vezetőjéről a hvg.hu.

Mint megjegyzik: az SZFE honlapjára felkerült életrajzból kimaradt, hogy Antal a Happy End Reklámügynökségnél kezdte pályafutását, amely a Fidesz választási kampányfilmjeinek készítőjeként vált ismertté. Majd pedig egy évig az első Orbán-kormány Miniszterelnöki Hivatalának volt kommunikációs tanácsadója. Ugyancsak kimaradt a hivatalos életrajzból, hogy Antal sokáig dolgozott a "G. Fodor Gábor nevével fémjelzett, a kormány irányvonalát jellemzően mindenben követő Századvég Alapítványnál is" - írja a hvg.hu.

 A lap megjegyzi: "ahogy a korábban kinevezett intézetvezetők esetében, úgy most sem utal semmilyen jel arra, hogy az intézetvezetőt a bevett és eddig az SZFE-n is uralkodó szokás szerint pályázat alapján választották volna ki".

A friss kormányrendeletre hivatkozva érvénytelenítené a félévet az SZFE kuratóriuma

"A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) fenntartója mai döntésével - a 522/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet alapján - megerősítette, hogy a továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn. Ezért az SZFE-n az oktatási tevékenység csak 2021. február 1.

 

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.